En unik chans!

Coaching, tips och samtal för dig som är nyfiken på att börja tävla i minne.
Post Reply
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

En unik chans!

Post by Mattias »

Hej alla!

Jag ville bara ta tillfället i akt att upplysa om en helt unik chans som finns just nu.

Förra helgen var jag och tävlade i London och alla vi som var där hade otroligt kul! Minnestävlingar handlar inte om att vara bättre än andra. De handlar om att träffa spännande och trevliga människor, lära sig en massa nya saker och utmana sig själv.

I helgens tävling hade vi t.ex. Alja från Slovenien, som aldrig tränat några minnestekniker överhuvudtaget och var med i tävlingen för att träffa andra och lära sig hur man gör. En annan ny bekanskap var Robertas från Litauen som köpt en bok om minnesträning 3 veckor tidigare som också ville ta tillfället i akt att fråga andra om hur man blir bättre.

25-26:e är det SM i Göteborg. Jag tror att vi är 5 svenskar anmälda. Så vad sägs om att hänga med och som allra värst bli officiellt bli utnämnd till Sveriges 6:e bästa minne!? Helgen blir ett riktigt kul äventyr och ni kommer att få ett minne för livet att berätta om för barnbarnen i framtiden :) Dessutom är ingen svensk kvinna anmäld, så här kan man bli allra bäst! Det finns inga som helst krav på prestationer och dessutom sponsrar Minnesskolan med anmälningsavgiften. Vill man så kan jag även hjälpa till ifall man vill förbereda sig lite.

Så vad säger ni? Det vore kul att ses i Göteborg! Hittills har jag bara träffat två studenter här i riktiga livet, men jag hoppas det blir fler snart. Dessutom kommer ni att få träffa en riktig minnesikon. Jag får inte säga vem det är än så länge, men ni kanske kan gissa ;)

Som en liten inspiration kan ni läsa denna artikel som kom i senaste numret av Magasinet Filter (kända för sina längre och mer djupgående reportage). Reportern var med på vår lilla uppvärmningstävling i juli. Så i artikeln kan ni få en liten inblick i hur det kan vara. Den är dessutom väldigt roligt skriven :D
http://www.magasinetfilter.se/magasin/f ... slapp.aspx

Ha det fint!
/M
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: En unik chans!

Post by Mattias »

Ville bara lägga till att detta går alldeles utmärkt att skriva på CV:et och kommer GARANTERAT få dig att stå ut från mängden arbetssökanden till just Ditt drömjobb, vad det nu än må vara ;)

/M
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: En unik chans!

Post by Mattias »

Jag ska väl kanske påpeka att det finns en del grejer i den där artikeln som inte är särskilt bra eller ens korrekta, men kul är den ;)

Så, nu ger jag mig för ikväll.
/M
Florian
Posts: 179
Joined: Sat 20 Mar 2010, 23:38
Location: Floda, Lerum

Re: En unik chans!

Post by Florian »

Dessutom kommer ni att få träffa en riktig minnesikon. Jag får inte säga vem det är än så länge, men ni kanske kan gissa ;)
Hur ska man då tolka detta? :)
Smileyn där i slutet tar jag som en smått ironisk figur, och min första tanke då är att du menar dig själv som minnesikon. Även om du är 'väldigt' bra, så tror jag inte att du skulle kalla dig själv en ikon. Eller...? :roll:

Så vem ska man gissa på? Har för mig att Johannes Mallow ska komma dit, och som världsfyra borde man väl kunna kalla honom en ikon. Om det inte är han, vilket jag faktiskt inte tror, så skulle man kunna dra slutsatsen att det antingen är någon med ännu bättre ranking, eller kanske någon av minnesgrundarna in persona. Vilket i sin tur drar för mina tankar till Ben Pridmore (1:a i världen), Tony Buzan eller möjligtvis grundaren av the phenomenal school of memory? :?:

Mystiken tätnar... :D
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: En unik chans!

Post by Mattias »

Så mycket kan jag avslöja att det verkligen inte var mig själv jag menade ;)
jomme
Posts: 5
Joined: Fri 30 Jul 2010, 10:25

Re: En unik chans!

Post by jomme »

Hade ju faktiskt varit riktigt kul att vara med i en tävling. Prata och diskutera med duktiga för att kanske få några pointers till framtida äventyr och träning. Men befinner mig väl långt ifrån denna gången då jag pluggar i Singapore, men till nästa gång kanske man har lyckas bli hyffsad också : ) Lycka till hur som helst! :!:
Post Reply