Mot SM 2012! :)

Coaching, tips och samtal för dig som är nyfiken på att börja tävla i minne.
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Mot SM 2012! :)

Post by Mattias »

Hej alla!

I den här tråden tänkte jag föra träningsjournal inför SM i slutet av september. Först och främst för att motivera mig själv lite extra, men kanske kan det också inspirera någon annan. Det vore jättekul om vi blev ett litet Team Mind Academy. Då kan vi ha den här tråden tillsammans för träningsjournal och gemensamt pepp. Kom ihåg att det här med att tävla i minne bara är en kul grej och inte något blodigt allvar (förutom möjligen för mig ;)). Att ha ställt upp är i sig gott nog. Då blir man garanterat offiiellt bland de 10 bästa minnena i Sverige! Fler svenskar än så som tävlar är vi inte :) Och än så länge har tyvärr ingen tjej kört en helt tävling. Det hoppas jag att vi ska kunna ändra på.

Mitt träningsläge just nu är att jag "lägger om swingen" som golfarna brukar säga. Hittills har jag tävlat med figurkoderna för tvåsiffriga tal. Nu är tanken att jag ska gå över till de tresiffriga. Jag har övat på dem en tid nu och sakta men säkert går det bättre och bättre, även om det fortfarande blir en hel del "blackouts".

Jag har ungefär 140 figurkoder kvar som jag inte har jobbat med ännu. Planen är att ta itu med dessa och repetera vidare nu under maj för att börja träna tävlingsgrenarna i juni. I slutet av juli åker jag och tävlar i German Open. I slutet av augusti blir det UK Open i London. Perfekt upplägg för att maxa formen till slutet av september :)

Let's go! 8-)
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Mot SM 2012! :)

Post by Mattias »

Nere på 120 oinlärda figurkoder. Enough for today. Jag har mycket att tacka iSRS-appen på iPhonen i denna figurkodsträning. Annars hade detta blivit ett många gånger mer bökigt projekt än det redan är :)
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Mot SM 2012! :)

Post by Mattias »

Ett steg framåt, två bakåt. 125 oinlärda figurkoder efter dagens repetitioner ;)
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Mot SM 2012! :)

Post by Mattias »

100 oinlärda.
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Mot SM 2012! :)

Post by Mattias »

85 oinlärda.
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Mot SM 2012! :)

Post by Mattias »

68 oinlärda figurkoder efter dagens repetitioner.
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Mot SM 2012! :)

Post by Mattias »

66.
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Mot SM 2012! :)

Post by Mattias »

38.
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Mot SM 2012! :)

Post by Mattias »

22 oinlärda. Nästa fas närmar sig sakteliga. Kanske blir lite mer intressanta uppdateringar då ;)
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Mot SM 2012! :)

Post by Mattias »

Nått en härlig milstople idag då alla tresiffriga figurkoder står som inlärda i iSRS. Det betyder inte att alla sitter bra än, men det betyder att jag har gått igenom dem alla ordentligt och jobbat med den tills de suttit vid i alla fall något tillfälle, samt hållit uppe träningstakten och gjort repetitionsschemat som programmet lagt upp.

Dags för en small celebration! :)

Tre dagars figurkodsövande till. Sen är det dags att börja träna tävlingsgrenarna. Det ska bli riktigt spännande!
Post Reply