Mina förberedelser - SM 2012!

Coaching, tips och samtal för dig som är nyfiken på att börja tävla i minne.
DrWho
Posts: 217
Joined: Tue 03 Jan 2012, 00:32

Re: Mina förberedelser - SM 2012!

Post by DrWho »

Första omgången: gjorde den på gott och på ont, kom hem efter en lång dag, lagat mat, packat, städat, diskat och så sätter jag mig med det här. Noll poäng, inte helt oväntat, men jag trodde jag hade det när jag kopplade.

Jag gjorde en till omgång och tänkte att jag hade nailed it – det hade jag inte, märkte när jag kom till slutet på återkallningen att jag hade glömt något. Jag försökte verkligen göra det långsammare och med en högre koncentration.

Superkoncentration på tredje settet – 100% korrekt! Memorerade 3 rader och 3 siffror – fick 93 poäng! I första omgången memorerade jag 6 rader, men inte tillräckligt bra och vi såg ju var det landade. Jag kan fortfarande köra lite snabbare än jag gjorde i denna omgång men fokuset denna gång var att göra det rätt så jag saktade ner lite. Jag höjde mitt personliga rekord från 90 till 93 poäng.

HURRRRRRRRRRRRA – 95 poäng!!!!!!!!!!! Sakta och försiktigt = alla rätt. Pust, guuud så skönt. Borde fira det här. Mina cicero räckte till och allt :)

Fick 83 poäng femte gången – tänkte först att det var ännu bättre än innan men sen insåg jag att det inte var det, missade EN siffra i tredje raden – hade förvandlat en två till en etta, så kan det gå. Jag är ändå nöjd med omgången. Utan den lilla missen hade jag fått 15 poäng till och slagit mitt eget rekord igen.

90 poäng – missade EN siffra i tredje raden, hann med 3,5 rader. Det går frammåt :)

Jag gjorde något tidigt fel i sista omgången och slutade med noll poäng. Tror detta får räcka för idag.
Måste vila min trötta hjärna.

Ses imorgon
DrWho
Posts: 217
Joined: Tue 03 Jan 2012, 00:32

Re: Mina förberedelser - SM 2012!

Post by DrWho »

Gjorde första omgången ikväll, var bergssäker på att den var 100% men det var den inte – noll poäng. Märkte att det var något som inte stämde ung halvvägs igenom dem pga hur jag skrev i siffrorna på raderna. Såg att jag inte återkallade på samma sätt som jag kopplat det. Första gången verkar vara förhäxad för mig, får aldrig till den.
45 poäng andra gången . Fick hela första raden rätt och ett fel i andra. I tredje raden så var de två sista kopplingarna fel – det var bara det att jag inte hade kopplat dem, när tiden var på väg att gå ut så tittade jag på dem och memorerade som vanligt – that was a bad idea, ist för att få de poäng som jag ändå hade rätt på den raden så fick jag noll poäng där…
Florian
Posts: 179
Joined: Sat 20 Mar 2010, 23:38
Location: Floda, Lerum

Re: Mina förberedelser - SM 2012!

Post by Florian »

Hur har det gått för dig då Cecilia? Är du redo för SM? :)
Post Reply