nära att starta utbildningen

Generella ämnen relaterade till minnesträning och Mind Academy. Öppet för allmänheten.
Post Reply
pliskenss
Posts: 4
Joined: Wed 13 Aug 2014, 06:56

nära att starta utbildningen

Post by pliskenss »

Hejsan

Är riktigt nyfiken på utbildningen för att skaffa superminne funderar Bara lite grann på hur kan man egentligen utnyttja ett superminne?

I tex ett ekonomiskt syfte? Kan man tjäna pengar på något sätt?

Eller blir syftet mera för att kunna skaffa sig kunskap för att kunna skaffa sig ett bättre arbete?

Har lite hamnat i dilemmat att Hur ska jag kunna använda mitt superminne rent praktiskt? Vore tacksam för hjälp.

Ha det
ivarson
Posts: 55
Joined: Wed 02 Jul 2014, 01:26
Location: Lidköping

Re: nära att starta utbildningen

Post by ivarson »

Det är inget dilemma, det är ett ett väldigt stort utbud av möjligheter :-)

Jag skulle nog inte räkna med att tjäna pengar (ordagrant) om du inte tar det till elitistiska nivåer och tävlar om prispengar.
Däremot kan du spara tid och pengar på att komma ihåg det du behöver komma ihåg.

Jag tycker de små sakerna är mest värdefulla (jag är bara på lektion 22/60 och är inte riktigt lika intensiv längre);
Hade i Juni t.ex alltid inköpslistor när jag handlade, vilket jag inte behöver längre tack vare Cicero-metoden och bildassocieringarna därpå.

och att komma ihåg folks mobilnummer är också lätt. Innan studierna kunde jag nog 3-4 mobilnummer i huvudet, nu kommer jag ihåg mobilnummret till 12 personer, och det är inte för det tar stopp utan för att jag inte vill eller behöver kunna flera.

så jag ser det hela som en frihet,
Kursen innehåller övningar för de flesta informationstyperna, f-dagar, adresser, siffror, nummer, ansikten, utländska tecken och språk.

Matthias har försvenskat GMS-handboken från ryska, har du inte kollat i den så gör det, (har för mig den är fritt tillgänglig här, eller googla "SuperMinnets Hemligheter filetype:PDF").

Tänk bara på att kursen tar väldigt mycket tid och engagemang i anspråk. Även om den inte alls är tidsbegränsad så förutsätts det att du jobbar sammanhängande och desciplinerat för att träna upp minnet.
Jag misstänker att många som gått kursen hoppat av eller gör uppehåll eftersom det kan vara svårt hålla tempot under såpass lång tid. Precis som med koncentrationsförmågan är självdesciplinen avgörande, man vill ibland bara hoppa över kursmoduler, strunta i övningar, kanske kolla på tv istället etc.
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: nära att starta utbildningen

Post by Mattias »

Hej Pliskenss!

Superminnet kommer att kommer att förbättra de områden du väljer att fokusera på. Och visst kan det handla om att tjäna pengar. Ett exempel skulle kunna vara om du är säljare där superminnet kommer att ge dig helt nya möjligheter att minnas allt du behöver om kunder, vad de sagt och dina tjänster/produkter. Om du spelar poker/blackjack kan du minnas alla tidigare händer eller vilka kort som gått och på så sätt tjäna pengar. Om du snabbt vill lära dig ett nytt område/utbildning för att få ett bättre jobb där du tjänar bra, så går det mycket snabbare.

Allt handlar om vad du väljer att använda ditt superminne TILL. Folk kommer att betala dig för dina prestationer inom något specifikt område. Pengarna kommer inte att automatiskt skickas hem till dig när efter lektion 60 ;)

Tack Ivarson för värdefull input! Superminnets Hemligheter är egentligen inte särskilt bra längre, nu när mina två böcker finns ute i handeln ;) Båda finns nu också i pocket för endast en 50-lapp i internetbokhandlarna. I båda dessa finns det dessutom både färdiga övningar och inspirerande historier.

Lycka till! :)
/Mattias
Post Reply