Utvärdering Efter Kursprov

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
Marothen
Posts: 1
Joined: Fri 12 Jun 2020, 09:56

Utvärdering Efter Kursprov

Post by Marothen »

Jag heter Mikael Johansson, är ekonomistudent vid London School of Economics och är 21 år gammal.

Under hela mitt liv har jag jag haft ett passionerat hat för att memorera "värdelös" information, då det tar 2 min att googla fram och evighet att hamra in. Jag har föredragit mer logikbaserade kurser som matematik och fysik där jag kommer ihåg genom att förstå saker. Det är bara mitt intresse för historia som fått mig att memorerar årtal, slag med mera.

Till skillnad från de allra flesta fick jag faktiskt en kort kurs i GMS på min gymnasieskola och fick ett exemplar av Ribbings bok "vägen till maxade betyg". Jag läste lite on och off men fattade grunderna (vilket räddade mitt biologibetyg då vår vikarierande lärare i ämnet hade en förkärlek för att tvinga oss att memorera extremt mycket rå-fakta) men jag bemästrade verkligen inte metoderna, utan hankade mig fram. Det viktigaste med onlinekursen för mig var att jag fick en struktur för mitt lärande som jag saknat i boken. En lektion om dagen/varannan dag, med ett fast antal totala lektioner, gjorde det lättare att känna att jag gjorde framsteg och skapade ett klart mål. De tydliga instruktionsvideorna i modul 1 gjorde att även jag, som är estetiskt bakvänd, slutligen lyckades fatta hur jag skulle skapa och koppla ihop bilder för att effektivt kunna komma ihåg dem.

Modul 1 är tung och svår men väldigt, väldigt användbar.
Modul 2 är lättare och lite roligare, då jag slutligen fick praktisk använding av de metoder jag lärt mig samt ett system för att komma ihåg saker även på längre tid, vilket är nödvändigt om jag ska applicera det på mina studier.

Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med kursen.

Reultat på provet:
2 fel, 22 minuter
Post Reply