Examensprov Modul 2

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
Melvin
Posts: 1
Joined: Sun 21 Jun 2020, 19:30

Examensprov Modul 2

Post by Melvin »

Examensprov Modul 2
Poäng (antal fel): 6 st fel (i strikt mening)

Testutvärdering: "Bra!"

Tid: 40 minuter

Kommentarer och utvärdering:
Kursen har mycket detaljerade instruktioner som upplyser deltagaren om det mesta av betydelse vid memorering. Merparten av teknikerna går givetvis att få tag på annorstädes (så som böcker av Ribbing), men det faktum att kursen, som nämnt, går igenom stegen i sådan detalj samt det att den innehåller övningar och lektioner som man "måste göra" är definitivt till nytta för den som har svårighet att börja på egen hand. För egen del uppstod dock ett problem på så sätt att jag upplevde det som tidsödande och meningslöst att memorera slumpmässig eller påhittad information. Kanske uppmana till att t.ex. samla in telefonnummer från deltagarens kontakter. Samtidigt förstod jag givetvis att det var för övningens (inte användbarhetens) skull som informationen skulle memoreras. Att jag inte gjorde mer mängdträning har jag således ångrat, eftersom det lett till att jag ofta upplevt det onödigt svårt att använda teknikerna i vardagen. Jag anser att modul 2 är bättre än modul 1, då den är mer "allmänbildande".
Sammanfattningsvis bedömer jag att kursen ger en god grund i minnesteknik med tillämpning på flertalet områden, och att det är viktigt att betona att det krävs övning för att teknikerna ska vara tillräckligt lätta för att använda i vardagen.

Melvin Blackhammar
Sysselsättning: Studerar naturvetenskapliga programmet (gymnasienivå).
Ålder: 18 år.
Post Reply