Utvärdering + examensprov för kursmodul 2

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
Jonasjiang
Posts: 69
Joined: Mon 02 Aug 2021, 20:14

Utvärdering + examensprov för kursmodul 2

Post by Jonasjiang »

Hejsan!

Jag heter Jonas Söderström, är 34 år, utbildad sinolog men jobbar just nu som miljöarbetare. Jag genomförde examensprovet för modul 2 på 32 minuter och fick 3 fel.

Hittills tycker jag kursen är fantastisk bra och otroligt användbar - och den håller verkligen vad den lovar! Jag studerade länge på ett kinesiskt elituniversitet i Peking, och lade många år på att bemästra språket och plugga och nöta in en stor mängd kinesiska tecken. Jag önskar givetvis att jag hade vetat om den här kursen innan jag påbörjade min utbildning; den hade jag haft mycket stor nytta av, inte minst i det kinesiska utbildningssystemet som lägger stor tonvikt vid utantill-inlärning. Jag är dock otroligt glad att jag hittat den här utbildningen nu, då jag är övertygad om att jag kommer ha otroligt stor nytta av den framgent.

Generellt tycker jag att modul #2 har varit roligt och mer givande än modul #1; inte minst har det varit en större variation på den memorerade informationen vilket har gjort att jag bibehållit min nyfikenhet på nästkommande lektion genom hela modulen. Det är väldigt kul att få prova på och nosa på ny information som jag aldrig tidigare trott jag skulle kunna behärska. Systemen och förklaringarna är dessutom mycket pedagogiska och vår coach är synnerligen peppande.

Övrigt vad gäller kursmodul #2 hade jag möjligtvis ibland önskat att memorera informationen ännu mer exakt och inte utelämna eller lämna (i mina ögon) så mycket "runtomkring-information" att memoreras automatiskt (exempel på "runtomkring-information" är bl.a. enheter såsom minuter, timmar, dagar, 0., x10, borttagna kommatecken, etc). Detta skapar en viss osäkerhet hos mig i återkallningen och saktar ner mig; gör bilderna suddigare: "Hur lång tid tog snigel 806 på sig att vinna? Var det 19 minuter eller timmar? " "Hur länge satt den genomsnittlige polacken vid matbordet egentligen? Dagar? Timmar? År?"

I övrigt en grymt bra kurs och jag ser mycket fram emot de kommande modulerna!
Post Reply