A journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
antonk
Posts: 2
Joined: Sun 16 Jun 2019, 14:34

A journal

Post by antonk »

Körde genom första lektionen idag, tog ca 4 h inklusive pauser jag tog mellan övningarna. Ska använda paus-knappen nästa gång för att få en mer realistisk bild för hur lång tid lektionen tar. Av de olika metoderna var ryska dockmetoden svårast för mig medans cicero gick på 2 försök. Första inläsningen av orden tog väldigt lång tidför samtliga metoder och jag kunde känna hur jag tappade fokus under denna fas. Att sen gå genom orden och rätta till de fel jag gjort var istället ganska kul. Ska köra nästa lektion imorgon kring kl 11.
antonk
Posts: 2
Joined: Sun 16 Jun 2019, 14:34

Re: A journal

Post by antonk »

Gjorde första delen av lektionen på söndag förra veckan som planerat. Andra delen tog det tills på lördag att genomföra. Jag har svårt att hitta orken att göra övningar efter jobbet. Ska testa att vakna tidigt och göra övningar före jobbet istället. Tyckte att den här lektionen var betydligt mycket enklare än den första och det gick ganska enkelt att ta sig igenom den. Det var kul att hitta kopplingar till fria associationsmetoden, vissa associationer blev riktigt skruvade! Att lära in den alfanumeriska koden var inte lika kul men har en känsla att den kommer bli viktig framöver så la ner en del tid på den. Kände att det var mycket svårare att översätta från siffror till bokstäver jämfört med motsatsen. Imorgon kör jag hela nästa lektion!
Post Reply