Andreas Journal - Tredje gången gillt

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
Lajf
Posts: 4
Joined: Wed 07 Feb 2018, 18:57

Andreas Journal - Tredje gången gillt

Post by Lajf »

Jag kom i kontakt med denna utbildning för ca 2 år sedan. Nu är det tredje gången jag ger mig på den. Livet har kommit i vägen men denna gång ska jag klara den!

Jag heter Andreas och är 27 år och idag börjar jag min resa till ett superminne. Målet är att vara färdig med alla lektioner innan oktober!

Nu kör vi!
VictorBull
Posts: 402
Joined: Fri 16 Sep 2016, 15:57

Re: Andreas Journal - Tredje gången gillt

Post by VictorBull »

Wow!

Kul att höra att du är tillbaka Andreas :D
Lycka till med kursen.
Ska bli kul att följa din utveckling under sommaren! Kör hårt

Mvh Victor Bull
Lajf
Posts: 4
Joined: Wed 07 Feb 2018, 18:57

Lektion 1. Tack Victor Bull!

Post by Lajf »

Tack Victor för att du delade din historia om din smäll mot huvudet. Det ger mig hopp om att även fast jag inte är i toppform kan genomföra utbildningen och få ett bra resultat. Jag delade upp lektion 1 i tre dagar vilket jag kändes bra. Nu ska jag pusha mig själv sakta men säkert med målet att göra 3-6 lektioner i veckan för att hinna färdigt utbildningen innan 1 oktober.

2/7 - 2019
Lektion 1. Övning 1. Kedjemetoden
Antal försök: 4
Tid Öv 1: 45 minuter

3/7 - 2019
Lektion 1. Övning 2. Ryska dockmetoden
Antal försök: 2
Tid: 20 minuter

4/7 - 2019
Lektion 1. Övning 3. Cicero metoden
Antal försök: 2
Tid: 20 minuter

Total tid inklusive instruktioner: 3-4 timmar.

Kommentar: Känns bra att vara igång igen men det var rätt tung jobbat i början. Det tog tid innan jag fick upp min visualiseringsförmåga. Det var suddigt och litet, jag höll upp mycket armar framför mig för att komma igång. Jag har varit väldigt trött det senaste året på grund av diverse händelser. Nu har jag vilat upp mig i ett par veckor i början av sommaren. Så detta är verkligen som att gå till gymmet för hjärnan när man inte tränat på jätte länge.

Vad tar jag med mig:
- Det går bra att dela upp en lektion i flera små delar.
- Uppvärmning av visualisering innan övning gör det lättare att utföra övningen. Annars kan det vara svårt att ha "rätt mindset" innan man gör sitt första försök.
- Ryska dockmetoden kommer naturligare för mig än kedjemetoden.
Lajf
Posts: 4
Joined: Wed 07 Feb 2018, 18:57

Lektion 2. 9/7 - 2019

Post by Lajf »

Blev färdig med lektion 2 igår (9/7 - 2019).

Totalt tid: Ca 2 timmar

Kommentar: Denna lektion kändes bättre än lektion 1 "form-mässigt".
Öv 1. Fria associations metoden: 2 försök. Det svåraste var att koppla fria bilderna till de nya och samtidigt komma ihåg de fria bildernas ordning. Blev sådan fokus på att få ihop kopplingarna.
Öv 2. Alfanumerisk kod: Kändes inte som jag hade så mycket nytta av stödbilderna när jag skrev ner.

Idag (10/7) kör vi vidare på lektion 3.
Post Reply