Jonas' träningsjournal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Jonasjiang
Posts: 69
Joined: Mon 02 Aug 2021, 20:14

Re: Jonas' träningsjournal

Post by Jonasjiang »

Eftermiddagspasset fortsatte med styrketräning och memorering av nya figurkoder. Fokus i styrketräningen var på snabbhet - att få med så många ord som möjligt, snarare än att få så många rätt som möjligt. Det avspeglar sig i resultatet. Så från och med nu kommer jag även skriva med hur många siffror/ord jag får med per gång.

Styrketräning
5 min words: 0 (36 correct, 8 fel, 19 ej ihågkomna). Sammanlagt 63 st ord.
Figurkoder 00-99: 0.9 sek
000-999: 1.6
Bokstäver: 0.5
Veckodagar: 0.5
Månader: 0.5

Nu tar jag helg!!!
Jonasjiang
Posts: 69
Joined: Mon 02 Aug 2021, 20:14

Re: Jonas' träningsjournal

Post by Jonasjiang »

Hallå där! Ny vecka, nya studier!

Idag genomförde jag hela lektion 24 på förmiddagspasset. Fokus lade jag på att genomföra lektionen snabbt och effektivt, istället för att komma ihåg allt och lira säkert. Kul och skönt att snabba på lite! Förlorade ganska många kopplingar vid första återkallningen, men kom ändå ihåg fascinerande mycket.

Körde även en återkallning och avcheckning av de kopplingar som jag förlorat i den tidigare memorerade informationen.

Eftermiddagspasset får nog bli lugnt :D
Jonasjiang
Posts: 69
Joined: Mon 02 Aug 2021, 20:14

Re: Jonas' träningsjournal

Post by Jonasjiang »

Eftermiddagspasset BLEV lugnt. Styrketräning + fortsatt memorering av nya figurkoder.

Styrketräning:
5 min words: 0 (13 correct, 20 fel, 17 ej ihågkomna, 50 ciceros använda)
Figurkoder 00-99: 0.7 sek
000-999: 1.6
Bokstäver: 0.4
Veckodagar: 0.6
Månader: 0.7
Jonasjiang
Posts: 69
Joined: Mon 02 Aug 2021, 20:14

Re: Jonas' träningsjournal

Post by Jonasjiang »

Hösthej!

Nu slutförde jag just lektion 25. Nu är det bara examensprovet kvar på modul #2, spännande, roligt och lite läskigt :D
Idag har jag mest gått igenom gårdagens (och tidigare) kopplingar och återupprättat förlorade kopplingar. Hade jag vetat att jag behövt kunna navigera mig i systemet genom att bara kolla på siffrorna hade jag lagt lite mer tid på det. Jag får lägga lite tid på det nu istället, och förbereda mig :S
Jonasjiang
Posts: 69
Joined: Mon 02 Aug 2021, 20:14

Re: Jonas' träningsjournal

Post by Jonasjiang »

Examensprov modul 2 avklarat!

Trots att jag kände mig väldigt trött och seg idag, tog jag mig i kragen och genomförde examensprovet för modul 2. Det gick galant och jag är väldigt nöjd med resultatet (3 fel på 32 min + 10 min för att dubbelchecka all svaren). Felen bestod i att den information som memorerats automatiskt, "runtomkring-information" inte riktigt sätter sig ordentligt för mig, så de gav jag mig själv fel på. Jag kommer dock ihåg all aktivt memorerad information (associationer + associationselement) glasklart. Jag använde eftermiddagen igår och förmiddagen idag till att lära mig att bättre navigera i Systemet (1-4) genom att läsa av siffrorna (3.3.5 etc).

Imorgon kommer jag skriva resultat och recension i forumet (hinner inte riktigt med det idag) och ser fram emot några dagars "ledigt" innan jag fortsätter med nästa modul.

BRA JOBBAT JONAS!
Jonasjiang
Posts: 69
Joined: Mon 02 Aug 2021, 20:14

Re: Jonas' träningsjournal

Post by Jonasjiang »

Hej igen kursen!

Efter ett par dagars ledighet och vila är jag nu tillbaka! Trots en viss trötthet har jag påbörjat lektion 27 modul 3 (modulen för främmande språk). Det känns jättekul att prova på ett nytt språk som är helt främmande för mig. Mind Academy har börjat öppna mina ögon för helt nya ämnen och inriktningar som jag tidigare inte trott varit ämnade för mig, så jag fortsätter att lita på er och ser fram emot nya överraskningar i det ryska språket.
Det blir mitt första språk som jag lär mig systematiskt.
Jonasjiang
Posts: 69
Joined: Mon 02 Aug 2021, 20:14

Re: Jonas' träningsjournal

Post by Jonasjiang »

På eftermiddagspasset styrketränade jag, började med återkallning och genomgång av informationen i modul två, och slutförde lektion 27 (skapandet av figurkoder för det ryska alfabetet). Under styrketräningen fortsatte jag att utöka mina ciceros, vilket som vanligt drar ned resultatet (jag minns inte riktigt vilka ciceros jag använde, och till vad, i återkallningen). Men kul att vara tillbaka!

Har inte så mycket att säga om det ryska alfabetet än, än att det verkar kul, och även roligt att testa på något nytt :D

Styrketräning
5 min words: 0 (14 correct, 60 fel (!), 20 ej ihågkomna, 94 siffror.
Figurkoder 00-99: 0.4 sek
000-999: 1.0
Bokstäver: 0.4
Veckodagar: 0.7
Månader: 0.5
Jonasjiang
Posts: 69
Joined: Mon 02 Aug 2021, 20:14

Re: Jonas' träningsjournal

Post by Jonasjiang »

Hej där! Ny dag, nya övningar!

På förmiddagspasset så avvaktade jag med nästa lektion, utan lade krutet på återkallning av information från modul 2 och fortsatt fixering av nya figurkoder för det ryska alfabetet. Tänkte att det inte var någon idé att fortsätta utan att de sitter ordentligt...
Jonasjiang
Posts: 69
Joined: Mon 02 Aug 2021, 20:14

Re: Jonas' träningsjournal

Post by Jonasjiang »

Eftermiddagspasset bjöd på styrketräning (nya ciceros vilket strulade till resultatet något fruktansvärt den gång. Jag kommer ofta ihåg många av orden/siffrorna, men pga de nya cicerosarna fumlar jag till återkallningen). Är dock glad att se att träningen generellt börjar ge resultat vad gäller snabbhet i figurkoderna.
Jag fortsatte även med fixering av det ryska alfabetet, och det går bättre och bättre!

Alltså:
Styrketräning
5 min words: 0 (3 correct, 29 fel, 8 ej ihågkomna, 40 ciceros använda)
Figurkoder 00-99: 0.5 sek
000-999: 0.8
Alfabetet: 0.5
Veckan: 0.5
Månader: 0.5

Ses imörra!
Jonasjiang
Posts: 69
Joined: Mon 02 Aug 2021, 20:14

Re: Jonas' träningsjournal

Post by Jonasjiang »

Hej och hallå!

På förmiddagspasset genomförde jag lektion 28. Bra jobbat Jonas!
Kul att börja med systematisk språkinlärning - det var ju därför jag började med MindAcademy - för att jag ville lära mig språk bättre. Snacka om mental utveckling!

Jag har bestämt mig för att använda ett specifikt rum med tillhörande ciceros för varje nytt språk, så jag har lite bättre koll på mina mappar.
Post Reply