Cleppas journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
cleppa
Posts: 30
Joined: Sun 27 Jan 2013, 12:12

Cleppas journal

Post by cleppa »

Gjorde lektion 2 idag!

Övningarna 1,2 och 3 behövde jag göra 3 gånger för att få till.

övningen med fria associationer var mycket mycket svår. är det även viktigt med ordningen på svaren där. kom på att jag inte återkallade i rätt ordning vissa gånger. Dessutom blev ibland sista svår då det inte längre kändes helt naturligt med kedjan.

De sista övningarna var betydligt enklare då jag både övat på figurkoderna och cicerobilderna under någon dag.
cleppa
Posts: 30
Joined: Sun 27 Jan 2013, 12:12

Re: Cleppas journal

Post by cleppa »

Nystart för mig.... Har haft det väldigt hektiskt på jobbet och privat men nu har det normaliserats så dags att sätta fart igen...

Tror jag börjar om från början då jag ändå inte kommit så långt.
cleppa
Posts: 30
Joined: Sun 27 Jan 2013, 12:12

Re: Cleppas journal

Post by cleppa »

Gjort de fyra första lektionerna igen. gick väldigt bra och fort. troligtvis eftersom jag redan gjort dem innan. Längtar tills jag kommit så långt att man kan börja använda GMS i verkligheten...
Thestar19
Posts: 67
Joined: Sun 24 Mar 2013, 18:30
Location: Stockholm

Re: Cleppas journal

Post by Thestar19 »

Kämpa på!

Glöm inte att lektion 1-12 är de hårdaste. Det blir lättare med träning!

Lycka till och ge inte upp!
if success != true
{
try()
}
cleppa
Posts: 30
Joined: Sun 27 Jan 2013, 12:12

Re: Cleppas journal

Post by cleppa »

Tack för peppen! Uppskattas mycket.

lektion 5 idag och den är sjukt svår. fick 24 rätt av 65 första försöket och 51 andra. Satte alla tredje gången. De andra övningarna gick helt ok. Har kört pf hela dagen, åt senast kl 18 igår kväll men tror inte det påverkat alls...

Nya tag imorgon.

Jesper
cleppa
Posts: 30
Joined: Sun 27 Jan 2013, 12:12

Re: Cleppas journal

Post by cleppa »

Lektion 6 idag , hade stora förhoppningar.

Övning 1 var inga problem , det satt som det skulle efter ungefär 10 minuter.
Men övning 2...

Det gick segt och tog alldeles för lång tid att skapa bilderna och sedan visade sig att jag dessutom några gånger satte både landskap och stad på samma stödbild och som om inte det räckte hoppade jag förbi en av mina cicerobilder vilket jag upptäckte och blev helt förvirrad hur jag skulle gå vidare.

klippte gräset och jobbade lite i trädgården . åkte till bolaget och började om på övning 2. Mitt i testade jag bara för att inse att nu var allt sammanblandat...
Då vet jag inte vad man ska göra känns som om dessa stödbilder är " kassa" iallafall tills imorgon. Skulle ha kunnat göra ett nytt stödbildssytem men insåg att jag inte skulle hunnit det. Då min äldsta dotter fyller 18 idag. Börjar känna mig gammal , men har försökt få henne att haka på så man munde peppat och sporrat varandra men inte lyckats ännu.
åker på semester imorgon där det inte finns internet så har som plan att sätta figurkoderna för 00-99 och veckodagar och månad .

så ses om en liten dryg vecka
cleppa
Posts: 30
Joined: Sun 27 Jan 2013, 12:12

Re: Cleppas journal

Post by cleppa »

Verkar ha gjort underverk med semester.
lektionen idag gick riktigt riktigt bra.... nu gäller bara att hålla uppe tempot och motivationen,

jesper
cleppa
Posts: 30
Joined: Sun 27 Jan 2013, 12:12

Re: Cleppas journal

Post by cleppa »

Lektion 8

Gick väldigt bra och ganska enkelt. det som hämmar mig lite är att jag inte kan figurkoderna reflexmässigt ännu... Jobbar dock på det.

jesper
cleppa
Posts: 30
Joined: Sun 27 Jan 2013, 12:12

Re: Cleppas journal

Post by cleppa »

Lektion 9 avklarad...

Måste skärpa mig med figutkoderna så jag inte hakar upp mig på dem. sedan har jag också svårt att snabbt skapa bilder av abstrakta saker t ex princip...

Men det går framåt och känns lättare och lättare.
cleppa
Posts: 30
Joined: Sun 27 Jan 2013, 12:12

Re: Cleppas journal

Post by cleppa »

Då var det dags att sätta fart igen. haft ett långt långt uppehåll pga mycket i livet.
Gjorde nästan hela kursen även om jag var dålig på att skriva journal men har tyvärr inte använt förmågan i verkligheten men ska bli ändring på det nu.

Det jag tyckte var jobbigt sist var dels att snabbt hitta bilder till abstrakta begrepp dels att jag ofta när jag ska återkalla inte "hinner med" hjärnan ger mig svaret precis innan jag hunnit titta på bilden? och den sista grejen som var jättejobbig var att få figurkoderna för siffror och alfabetet och månaderna att sitta 100,

Gjorde första lektionen idag "igen" och det gick faktiskt otroligt lätt...

Hur mycket kan man köra vid sidan om lektionerna... jag har ju nästan gjort hela kursen tidigare så tänkte kanske ge mig på att memorera kortlekar redan nu vi sidan om för att få inspiration...
Post Reply