Journal – ViggoM

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
VictorBull
Posts: 402
Joined: Fri 16 Sep 2016, 15:57

EM-sjua!!

Post by VictorBull »

Okej, wow!!

Jag har inte fört dagbok på forumet på ett bra tag, då forumet dels har varit under bebyggelse samt att jag velat hålla mina resultat lite för mig själv.

Förra veckan deltog jag i alla fall vid Europamästerskapen i minnessport och lyckades komma på 7e-plats!
Ofattbart att bli utsedd att ha 7e bästa minnet i Europa år 2019!!

Vid samma event utdelades SM-medaljer till de tre bästa svenskarna och där lyckades jag placera mig som SM-silvermedaljör.
Det var väldigt tajt mellan mig och Martin Nilsson (nuvarande VM-tia) som tillslut vann SM-titeln, men jag fick se mig besegrad efter sista grenen.

Jag är OTROLIGT nöjd med min prestation, då jag haft svårt att få till så pass mycket minnesträning som jag velat senaste tiden och att det var allra första gången jag tävlade i de långa minnesgrenarna (upp till 30min memorering sträck!)

Jag överpresterade i stort sett i vartenda gren, jämfört med vad jag från början förväntat mig. En otroligt rolig upplevelse! Ännu bättre var det när jag träffade hela tre andra Mind Academy-elever på tävlingen som också deltog.

Totalt var vi alltså 4 st personer från Mind Academy som deltog vid Minnes-EM och Minnes-SM! Superkul :D

Mitt allra bästa resultat från helgen anser jag vara:

30min siffror: 598 siffror (Besegrade Ribbings personbästa) ;-)
Kortlek: 64 sekunder (Besegrade Ribbings personbästa) ;-)
5min siffror: 202 siffror (Besegrade Ribbings personbästa) ;-)

Är supertaggad på fler tävlingar nästa år, men just nu tar jag en paus från tävlingsgrenarna och fokuserar mer på mina studier, vilket är vad GMS-teknikerna handlar om i grund och botten :D

Väl mött!!
VictorBull
Posts: 402
Joined: Fri 16 Sep 2016, 15:57

Re: Journal – ViggoM

Post by VictorBull »

Just nu kör jag absolut INGEN tävlingsträning, då det blev väldigt mycket av det innan Minnes-EM. Dock så använder jag teknikerna precis hela tiden i mitt jobb och studier. Det som jag specifikt jobbar med på sidan om är att lära in fler tresiffriga figurkoder.
Är uppe i 550st nu, så har kommit en bit över hälften.

Det är kämpigt, men målet är att jag ska ha alla siffror på reflexnivå till sommaren/hösten 2020.
VictorBull
Posts: 402
Joined: Fri 16 Sep 2016, 15:57

Re: Journal – ViggoM

Post by VictorBull »

För ca 1 år sedan väckte jag en idé. Jag ville starta tre nya onlinekurser och jag ville göra detta ihop med Mattias Ribbing.
Ett tufft senaste år av research, förberedelse, studioteknik och videoredigering.

Nu är vi äntligen klara och våra tre nya kurser är lanserade. Kurserna är tänkta som mini-kurser jämfört med Mind Academy och passar den som vill rikta in sig på ett specifikt område. Mer info om kurserna hittar ni högst upp på www.mindacademy.se

Snaaaart ska även min helt egna hemsida lanseras också...stay tuned!
Post Reply