tankar efter testet...

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
nuitsdeyoung
Posts: 33
Joined: Wed 04 Jan 2012, 11:01

tankar efter testet...

Post by nuitsdeyoung »

Gjorde testet på 25 min och med fyra fel. Kom ihåg informationen rätt men var på fel ställe. Hade för bråttom. Blev återigen påmind om vad som är min största 'fiende' i det här sammanhanget. Men jag bryr mej mindre om resultatet på testet än det faktum att jag vet höjden på världens tio högsta vattenfall och var de finns. Att jag vet vad ackretionsskiva betyder. Osv.

Och, framför allt, att jag har kunskap om hur jag ska göra för att minnas det jag vill minnas. Äntligen. Jag är helt fascinerad av hur det fungerar. Det är också spännande hur hjärnan använder de här lagrade ´delarna' och självklart börja koppla ihop det med annat jag känner till eller stöter på. Att det inte handlar om att kunna en massa fakta man kan dra fram som kuriosa, utan något för att se samband, förstå, dra slutsatser osv. Tänka helt enkelt.

Tycker kursen är väldigt bra upplagd och ser verkligen fram emot fortsättningen. Uppskattar också forumet. Att kunna följa andras process och prata med varandra har varit väldigt bra när hopplösheten slagit till.

Jag är 54 och arbetar antingen som lärare eller restaurangchef.
Post Reply