Ok att dela upp lektionerna?

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
jma
Posts: 3
Joined: Sat 02 Jun 2012, 10:52

Ok att dela upp lektionerna?

Post by jma »

Hej,

Jag har precis avslutat lektion 2. Det verkar som om lektionerna är väldigt långa och svåra och 2 timmar känns lite som en glädjekalkyl. Går det bra att dela upp lektionerna så länge man gör alla övningar i ett svep?

Jag kommer nog få svårt att sitta 2,5-3h i ett svep på vardagarna eftersom jag skall börja på ett nytt jobb och måste pendla flera timmar per dag förutom träning och alla andra aktiviteter. Går det bra att dela upp en lektion i 3 delar och göra 2 per dag?

Jag känner också att koncentrationen tryter efter ett tag, så uppdelning kan nog vara bra av det skälet också. På vardagarna kommer jag garanterat få kämpa hårt med trötthet och motivation för att klara kursen. Jag är orolig att jag tagit mig vatten över huvudet med denna kursen iom att jag har begränsat med tid, men jag vill inte ge upp utan att försöka!

En sak till, kommer svårighetsnivån öka framöver? Tyckte att lektion 2 var väldigt krävande...

Mvh,
Mattias
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Ok att dela upp lektionerna?

Post by Mattias »

Hej Mattias!

Min rekommendation om du vill dela upp lektionerna är att köra 1-timmespass. Du ska dock inte sitta 2,5-3h med en lektion. Max 2 timmar bör de ta, annars tränar du fel. Läs gärna tråden "ca 2 hr?" här på forumet för ytterligare tips om hur du får ner tiden.

Första kursmodulen är den tuffaste! Sedan är det nedförsbacke ;)

Go for it! :)
/Mattias
Post Reply