Plunkys journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
plunky
Posts: 1
Joined: Sat 09 Jun 2012, 16:52

Plunkys journal

Post by plunky »

Känner att det är bäst att sätta igång med en journal medans jag kan tyda mina egna anteckningar.


Lektion 1 - 2

Inga större problem och jag tror jag klarade dom under tidsgränsen (kan ha glömt att trycka på Klart men…). Kedjemetoden är dock nått jag behöver öva på då långa kedjor tar MYCKET längre tid än r.dockmetoden.
Siffror och Cicero flyter på.


Lektion 3

Konsonans, övningen från helvete! Detta har jag stora problem med eftersom jag inte har någon teknik att koda vilken av bokstäverna som skilde sig från stödbildens stavning. Tog lång tid innan jag fick alla rätt.


Lektion 4

Konsonansövning igen! Gick lite bättre denna gång men det kunde lika gärna ha berott på tur. Svårt!

Övning 5
Skapa ord från stavelser, intressant att med lätthet kunna så mycket intetsägande information.

Hade 20 minuter kvar när jag var färdig med denna lektion.


Lektion 5

Kul. Har inga tider för den här men det gick över förväntan.
Första återkallning fick jag blackout vid 738 (diabild)
Andra så gick det nästa förrutom att jag kastade om två Cicerobilder i fel ordning samt att:
Diabild blev Dia
Syrebehållare blev Syrgastub
Nektarin blev Mandarin


Lektion 6

Övning 1
Tog 25 minuter för mig att få allt att fastna. Det är en lång väg från dom rekommenderade 10 minuter. MÅSTE öva på snabbhet på något vis.

Övning 2
Tog mig över 1.30 att klara av. Visualiseringen är det inget fel på utan det är kunskapen om landskap/städer som krävs för symboleringsmetoden.
Gävle blev en bock vilket känns självklart men Härjedalen tex., den blev ett fjäll med en sliten raggarbil som härjade runt!
Nu sitter det iaf men långt utanför tidsramarna för denna lektion.

Övning 5
4:20

Övning 6
37 minuter för att knåpa ihop det med kedjemetoden inkl återkallning. 5 fel.
Post Reply