Mitas journal
Mitas journal
Genomförde första lektionen inom två timmar. Jag hade läst innan att det är viktigare att vara snabb än att ha alla rätt. Känns lite som att jag slarvat ändå. Det här att vara snabb kommer nog att vara något jag får jobba med då jag mer är lagd åt att gnugga in allt ordentiligt första gången. Kul och jag känner mig inspirerad.
Re: Mitas journal
Det är nog en ganska vanlig känsla, för vem gillar att ha fel egentligen? Men det är så det ska vara!
Välkommen till mind academy! Kul att du redan börjar med din journal, ska bli intressant att följa dig!
Välkommen till mind academy! Kul att du redan börjar med din journal, ska bli intressant att följa dig!
Tack, det känns verkligen kul att ha börjat med denna utbildning! I somras kände jag mig mer frustrerad än vanligt över att aldrig minnas vad jag läser så jag googlade på "minnesträning" och då dök Mind Academy upp. Bestämde mig nästan på en gång att gå kursen men tog i alla fall och läste kompendiet och Mattias bok först. Samt läste lite på öppna forumet för att höra vad de som gått kursen tyckte.
I mitt jobb ingår det alltså att läsa en massa dokumentation som jag sedan bör kunna. Jag får även mycket information muntlig som jag sedan förväntas komma ihåg och kunna svara på frågor om. För att kompensera för min glömska för jag anteckningar som en galning och samlar anteckningsblock på block. Mitt mål är att kunna slänga alla dem i papperkorgen
All dokumentation läser jag nu flera gånger och kommer ändå inte ihåg hälften, det är dessutom dötrist läsning så jag vill verkligen inte läsa det mer än 1 gång! Det är nog min starkaste motivation.
I mitt jobb ingår det alltså att läsa en massa dokumentation som jag sedan bör kunna. Jag får även mycket information muntlig som jag sedan förväntas komma ihåg och kunna svara på frågor om. För att kompensera för min glömska för jag anteckningar som en galning och samlar anteckningsblock på block. Mitt mål är att kunna slänga alla dem i papperkorgen
All dokumentation läser jag nu flera gånger och kommer ändå inte ihåg hälften, det är dessutom dötrist läsning så jag vill verkligen inte läsa det mer än 1 gång! Det är nog min starkaste motivation.
Lektion tre och fyra har varit lite av en chock. Har tagit betydligt längre än två timmar att genomföra! Undrar lite vad jag gett mig in på men jag känner mig fortfarande otroligt motiverad att öva. Tänker på när jag i framtiden bara behöver läsa alla tråkiga jobbpapper en gång.
Gjorde övning fem igår uppdelad på två sittningar. Glömde att sätta i gång klockan på en gång när jag började den andra omgången men tror att jag klarade det på omkring två timmar. Försökte mig på att jobba lite snabbare den här gången och inte hålla kvar bilderna så länge. Den första långa övningen gick inte så bra men jag gick tillbaka och övade på de ställen jag missat. Höll sedan inte på och repeterade så mycket utan gick vidare.
Förra veckan försökte jag göra lektionerna på bussen, det var lite svårt. Den här veckan har jag istället använt bussresan till att öva figurkoder.
Förra veckan försökte jag göra lektionerna på bussen, det var lite svårt. Den här veckan har jag istället använt bussresan till att öva figurkoder.
Efter lektion 6 kände jag mig rätt så knäckt eftersom jag misslyckades totalt med övningen när man skulle memorera 50 figurkoder med kedjemetoden. Tog ett par dagars paus och repeterade figurkoder och landskapen men inga lektioner. Har fått en hel del stöd av Mattias för att komma på rätt köl och framförallt att få en hälsosammare inställning till övningarna. Lektion sju kunde jag göra utan att känna mig stressad. Kedjemetoden som jag har svårt för gick lite bättre. Märker att om jag visualiserar tydligare bilder är de lättare att komma ihåg.
Har gjort lektion 11 idag och det känns otroligt skönt att snart vara klar med 1:a modulen. Försöker träna på figurkoderna när jag har "dötid", de är viktiga har jag förstått.
Läser lite här i journalerna ibland.
Läser lite här i journalerna ibland.
Har gjort klart första modulen och det är riktigt skönt. Provade mm för första ggn i går och hade 9 resp 11 rätt av 20. Låter kanske inte så imponerande men är betydligt bättre än 0 av 20 som jag hade innan kursen!
Lektion 13 idag när man skulle skapa stödbildssystem var riktigt trevlig jämfört med hårdkörningen i modul 1. Men jag antar att det inte kommer att vara lika lätt i fortsättningen
På det hela taget har denna kurs tagit betydligt mer tid än vad jag räknat med men även varit mer fängslande. Jag sitter t.ex. hellre och tränar figurkoder än tittar på TV. Å andra sidan kan man ju inte bli hur nördig som helst när man har familj. Mamma, det känns som du tycker mer om minnet än om mig, sa min elvaåriga dotter igår. Visserligen ett skämt men jag får passa mig.
Lektion 13 idag när man skulle skapa stödbildssystem var riktigt trevlig jämfört med hårdkörningen i modul 1. Men jag antar att det inte kommer att vara lika lätt i fortsättningen
På det hela taget har denna kurs tagit betydligt mer tid än vad jag räknat med men även varit mer fängslande. Jag sitter t.ex. hellre och tränar figurkoder än tittar på TV. Å andra sidan kan man ju inte bli hur nördig som helst när man har familj. Mamma, det känns som du tycker mer om minnet än om mig, sa min elvaåriga dotter igår. Visserligen ett skämt men jag får passa mig.
Gick in och kollade på resultaten från igår i mm. Jag hade 6 resp 9 av 20 inte 9 och 11, så var det med det minnet
Förra veckan kunde jag lägga mycket tid på lektioner, denna betydligt mindre. Efter fem dagars uppehåll har jag nu gjort lektion 19 och 20. Svår information att memorera men det går ju när man får exakta instruktioner. Funderar på hur lätt det kommer att vara när man ska hitta på allt själv.