olivias journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Florian

Re: olivias journal

Post by Florian »

Du får verkligen inte ge upp nu! Ta en lektion i taget och fortsätt att jobba så grymt som du gjorde innan du tog din paus! Jag lovar att det kommer vara värt det!! :) Jag vet själv att det ibland (typ väldigt ofta/alltid) kan vara jobbigt att få in memoreringen i ett pressat schema, men det går faktiskt. Vissa dagar blir det mer, andra blir det mindre. Men det gäller att alltid hålla igång lite. Även om man har fullt upp kan man lätt pressa in en omgång MM eller repetera lite. Och så blir man ju så grymt fokuserad efter att man memorerat, vilket är ett klart plus! :D

Lycka till nu olivia! Hoppas du tar tag i detta nu! :D
olivia

Post by olivia »

Ja, men det ska jag! Absolut! Målet är att bli klar med kursen i år! Vilket gör att jag kommer behöva komma igång snarast igen!
olivia

Post by olivia »

Hur många är det som fullföljt alla kursens lektioner?

Repetition av 00-99, månader, veckodagar, alfabetet. Känns bra att vara igång igen och all ringrost är helt och håller självförvållat. Denna gången avskräcker det inte utan istället sporrar mig att fortsätta!
Eftersom det tidigare alltid slutat med att jag måste repetera om allt från början och därefter inte kommer vidare rusade jag direkt på de tre-siffriga talen. - Fem nya om dagen. Är det relevant?

Fortsätter med att repetera siffror från kursen som aldrig vill sätta sig. Tror det är därför jag upplever att jag aldrig kommer ihåg allt på nivåerna. - Men nu ska jag verkligen satsa på att förbereda mig så bra som möjligt inför testet!
Repeterar del ett av tredje nivån. Heja mig!
Florian

Post by Florian »

olivia wrote:Heja mig!
Wohooooo! Verkligen heja dig! :D

Ska själv sätta mig med lektion 14 direkt när jag vaknar imorgon bitti. Så taggad!! :)

5 minuter om dagen är inte mycket. Den tiden har alla.
5 minuter om dagen i ett helt år är mycket. Den tiden har alla.
olivia

Post by olivia »

Bra jobbat Florian! Nu kör vi!
Repeterade igår lektion 13 på spårvagnen. Idag blir det mer ingående repetition.
olivia

Post by olivia »

Repeterar 000-005 och lägger till 006-010.
Repeterar lektion 13, 14, 15, 16.
olivia

Post by olivia »

Idag är det första dagen i skolan men ska försöka utnyttja att jag är van vid vid arbetstider. Börjar idag inte förrän klockan 10 så då passar det perfekt med lite Mind Academy innan dagens andra lektioner börjar:)

Repeterar siffror 000-010 och lägger till 011-015.
Repeterar lektion 15-16 och lägger till repetition av lektion 17.
Repeterar återigen siffrorna som jag gick igenom när jag började dagens övning.
... och vips så är 50 min Mind Academy avklarat!:)
olivia

Post by olivia »

Kör lite repetition 15 min innan dags för skoldagen.
Repeterar siffror 000-015.
Repeterar lektion 16.
Mattias
Webbplatsadministratör

Post by Mattias »

Hej Olivia! Varför övar du på de tresiffriga figurkoderna från början? Du vet att du bara behöver kunna de som finns i lektionerna 14-23? Resten är inte alls nödvändigt för att göra bra ifrån sig i kursen. /M
Mattias
Webbplatsadministratör

Post by Mattias »

Hej Olivia! Varför övar du på de tresiffriga figurkoderna från början? Du vet att du bara behöver kunna de som finns i lektionerna 14-23? Resten är inte alls nödvändigt för att göra bra ifrån sig i kursen. /M
Post Reply