Min första databas

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
Simon
Posts: 4
Joined: Sun 29 Nov 2009, 19:55

Min första databas

Post by Simon »

Namn: Simon
Ålder: 17
Bor: Örebro
Sysselsättning: Pluggar... :(

För ca ett år sedan var jag djupt deprimerad på grund av massa tråkigheter och slötittade på allt som var helt förutsägbart. Det kändes som om jag hade allt. Mitt livsmening var att hålla i meningslöshet.
Den dag jag läste slumpartikler på wikipedia. Där dök en mycket intressant artikel som handlar om William James Sidis. Det fascinerade mig helt! Efter detta ögonblick letade jag efter de människor som är med sin unika hjärna.
Daniel Tammet, Kim Reek, John Bowring, m.m. Mycket förvånsvärt spännande att veta vad de har gjort med hjälp av deras minne.
Under den stunden fick jag fundera över vi "vanliga" kan få deras superhjärna genom att träna intensivt upp med hjärnan eller inte.
När jag fick veta om studien påpekar att minne är som muskel, bestämde jag mig för att utveckla min hjärna så långt som möjligt. Jag började spela kluriga spel och äta rätt. Men när jag googlade efter kluriga spel, råkade "minnesskolan" dyka upp på sidan...


Efter intensivträningen fick jag miljontals oläkande sår i hjärnan :o Min stackars hjärna :cry: Men intensivträningen var dock intressant och rätt märklig på grund av de ovanliga metoderna.

"Min första databas"
Allt gick bra där. Men att agera den första repetitionstekniken var asjobbigt. Mina tankar dök upp i mitt huvud hela tiden och bröt mig när jag snabbt tittat igenom dem.

Kontrolltest
Antal fel: 1
Tid: 19 min
Egentligen kunde jag vara bättre. Men jag nöjer dock med mitt resultat.

Jag kan inte säga vad jag tycker om kursen. Det får jag göra efter jag genomfött de 60 lektionerna. Men det är bara en tidsfråga innan den här kursen blir populär...

http://www.youtube.com/watch?v=g_KlsQxf_UE
Han är mannen! 8-)
Sofia
Posts: 27
Joined: Wed 07 Oct 2009, 11:59
Location: Linköping

Re: Min första databas

Post by Sofia »

Inställda bussar här i Östergötland har resulterat i att jag just nu är fast på jobbet. Helt utan uppdrag. På obestämd tid. Det tolkar jag förstås som att Försynen vill att jag minnestränar. Och - viktigare - önskar dig ett stort grattis. GRATTIS!
Post Reply