Millans träningsjounal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
Millan
Posts: 4
Joined: Fri 18 Oct 2013, 18:53

Millans träningsjounal

Post by Millan »

Första lektionen:
Det har flytit på bra när jag väl satt mig och koncentrerat mig. Med heltidsjobb och två barn som kräver sitt har jag dock inte kunnat göra lektionen under en sammanhängande tid utan fått göra lite när tid funnits. Jag tog också en paus och läste Superminnets hemligheter (ännu inte klar). Den skapar förståelse och motivation!
Cicero-metoden var jättesvår att få till först men med hjälp från coachen så fungerade det bra.
Lärdomar jag tar med mig från första lektionen:
- Jag har upptäckt att jag har väldigt svårt att få fram detaljer när jag visualiserar. En sak jag "vardagstränar" är att uppfatta fler detaljer i saker jag ser omkring mig.
- Jag minns ju sakerna snabbt och lätt med mycket enkla medel. Ser fram emot att ta mig igenom kursen och att det behöver få ta tid!
- När jag ska träna behöver jag tyst omkring mig, eftersom jag är kvällstrött och somnar nästan samtidigt som barnen är kvällen ingen bra träningstid för mig. Jag behöver hitta en lämplig tid att göra mina lektioner som passar både mig och familjen.

Det här känns jättespännande. Jag ser fram emot nästa lektion.
Millan
Posts: 4
Joined: Fri 18 Oct 2013, 18:53

Re: Millans träningsjounal

Post by Millan »

2: lektionen avklarad
Allt har flutit på jättebra.
Jag riktigt längtar till att få påbörja nästa lektion. Jag har bestämt mig för att planera in tid varje vecka för lektionerna, men däremellan känns det nu som jag "lever" minnesträning mest hela tiden. Jag samlar bilder, kopplar ihop saker..... Wow det är verkligen häftigt!!!!!
Millan
Posts: 4
Joined: Fri 18 Oct 2013, 18:53

Re: Millans träningsjounal

Post by Millan »

3:e lektionen påbörjad
Hade först svårt att hitta på bilder till abstrakta ord tex. avundsjuka blev ett grönt huvud, men det roliga är att det funkar!!!! Det krävs ett stort mått av kreativitet och att släppa loss i tanken. Jag kollar ofta in på nätet för att fylla på med nya bilder!
:D
Post Reply