På lektion 1:)

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
pliskenss
Posts: 4
Joined: Wed 13 Aug 2014, 06:56

På lektion 1:)

Post by pliskenss »

Hejsan nu har man äntligen kommit igång, eller rättare sagt jag har startat är det normalt att man under lektion1 tänker vad har jag gett mig in på?:)

Telefon-Bokhylla-Bok kommer på mig själv rabblande med jämna mellanrum och på skrivbordet har jag nu tejpat numreriska alfabetet. Tycker ibland det känns hopplöst har svårt att hitta bilderna till vissa ord men antar att det är normalt?

Är lektion 1 speciellt svårt eller är det ribban för hela utbildningen?

Har iallafall skaffat mig en surfplatta för att underlätta mitt pluggande

Hur gjorde ni för att hålla motivationen uppe kommer det när det börjar släppa?, Märker ju iallafall att det sätter sig vilket är roligt.

Finns det några andra hjälpmedel eller speciella tips som kan underlätta pluggandet?
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: På lektion 1:)

Post by Mattias »

Hej och varmt välkommen Pliskenss!

Jag gissar att din post mer är riktad till andra elever, men jag vill bara önska lycka till! Tänk på att en nya förmåga tar tid att utveckla, så det kommer inte att hända något magiskt redan efter lektion 1 ;) Mängdträning är det viktiga och det kommer i takte med att du tar dig framåt i lektionerna.

Kör hårt! :)
/Mattias
ivarson
Posts: 55
Joined: Wed 02 Jul 2014, 01:26
Location: Lidköping

Re: På lektion 1:)

Post by ivarson »

Jag tycker det är i början det "magiska" händer, för redan tidigt lär du dig grundbultarna i GMS som i sin enklaste form ändrar ditt sätt att försöka komma ihåg saker. bara att kunna slippa den där inköpslistan var för mig "magiskt" :-)

märker att det är många som oroar sig (inkl jag själv) för att man ska baila ur.

men det är lite moment 22, allt sätter sig när man verkligen går in för det och GÖR övningarna, och då blir det även roligt.
och när det är roligt så vill du bara nörda ner dig mer i det.

men om man tenderar att plötsligt bara läsa igenom en kursmodul utan att göra den ska man nog stanna upp och skärpa sig då det inte ger något. man måste liksom "klämma och känna" på allt som sägs i kursen, även om du begriper uppgifterna.

då är det bättre att ta ett kortare uppehåll, eller försöka peppa sig själv.
Post Reply