Utvärdering - Lektion 24

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
Nekroz
Posts: 1
Joined: Wed 25 Mar 2015, 15:53

Utvärdering - Lektion 24

Post by Nekroz »

Halloj!

Jag är helt nöjd med kursen hittills, speciellt för att memorera exakt information såsom årtal, telefonnummer och formler har GMS visat sig vara väldigt kraftfullt!

De första 12 lektionerna i "intensivträningsmodulen" var minst sagt påfrestande men nog gav de resultat alltid! Måste säga att det var ganska skönt att lektionerna efteråt inte var lika tidskrävande, det blev då mycket enklare att trycka in en lektion utöver allt annat som måste göras varje dag.

Jag har försökt göra en lektion varje dag vilket känns helt okey med studiematerialet, dock tror jag att det hämmar övandet med "Memory master"-programmet då jag vissa dagar inte hade tid eller ork att köra vidare med det efter lektionen. Jag har således inte fullt bemästrat alla figurkoder ännu men det har inte känts som ett stort problem.

Jag har alltid ansett mig själv ha ett ganska bra minne, i skolan kom jag ihåg det mesta utan större ansträngning förutom i vissa ämnen. Efter att gått igenom grundprinciperna i GMS har jag märkt att jag omedvetet använt vissa av de tekniker vi lär oss här, historielektionerna i skolan tyckte jag t.ex. var som en sagostund där jag såg de historiska händelserna framför mig. De ämnen jag fick anstränga mig för att komma ihåg saker i var t.ex. matte där jag inte direkt fick fram några bilder över vad vi lärde oss, min målsättning är nu att bli bättre på att visualisera även abstrakta saker och jag hoppas och tror att denna utbildning kommer hjälpa mig nå detta mål!

Mitt namn är Max, jag är 23 år gammal och studerar teknisk fysik på KTH. Jag gjorde testet på 35 min och fick 2 fel.

Ha det gött!
Mvh,
Max
Post Reply