Lektion 24.

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
thormanjr
Posts: 50
Joined: Tue 12 May 2015, 12:07

Lektion 24.

Post by thormanjr »

Hej, gjorde testet på 27:26,17 sekunder med 2 fel. (Missade två kommatecken). Annars är jag nöjd med resultatet.
Jag övande inget extra till testet utan körde 1 lektion varje dag, 13-24 och använde repetitionsteknikerna under dem dagarna enligt instruktionerna.

Kursen
Kursen har varit enormt lärorik och man har verkligen insett hur effektivt man kan bli i sin vardag/skolan genom att ha bra minne. Dessutom kan ALLA få bra minne, detta är något man tränar upp. Jag hade absolut inget bra minne inför kursen, utan hade läst Mattias bok "vägen till maxade betyg" och blev mer insatt i hur det fungerade. Därefter tog jag ett beslut att bli en deltagare på MindAcademy. Dels för att man följer ett inlärningssystem här, man vet vad man ska öva på hela tiden, detta gör att man är på "rätt väg" i inlärningsprocessen- man lär sig rätt från början helt enkelt. :D Feedback är en viktigt del i en inlärningsprocess och det får man tillgång till här. Du har hela tiden en coach som hjälper dig om du har fastnat eller har andra funderingar. Detta är värt väldigt mycket.

Kursen börjar med 12 lektioner GRUNDER och sedan är det lektion 13-24 man får användning för minnestekniker för att minnas en hel hemsida. Väl framme vid lektion 24 testas du om du lyckats minnas hela hemsidan. Ni som tror att man inte kan minnas en hel hemsida. Ni har fel! Man kan om man vill. Jag lyckades precis. Nu börjar ännu mer intressanta kursmoduler som lär en att minnas hela böcker m.m.

Är det lätt? Är det jobbigt? Quick fix?
Det finns inga Quick fix, bara att signa upp sig på kursen innebär inte att du får ett superminne. Du måste lägga ner tid och du måste göra jobbet. Om du gör det, följer instruktionerna - Grattis till ditt nya superminne.
Winners never quit, Quitters never win! Även att dem första 12 lektionerna är jobbiga, det är mycket nytt som ska läras in och det tar lite tid innan man får det nya bildtänkandet på plats. Om Ni vet med er att Ni ger upp så fort det blir jobbigt så bör Ni inte läsa denna kurs. För det kommer vara jobbigt i början, det är endel i processen, alla går igenom det. Men om ni kämpar då och gör jobbet så kommer det belöna sig!! Ert minne kommer verkligen att bli ett superminne!

Innan Ni börjar kursen svara på dessa frågor:
Vad vill Ni uppnå med kursen? Vad är ert mål? (använda teknikerna i skolan? på jobbet? Genomför alla 60 lektioner? Bli svenskmästare i minne?)

Ha klart för er INNAN ni börjar, VARFÖR ni väljer att göra detta. Då har Ni något att sikta mot under kursens gång.



Jag kan varmt rekommendera kursen till er som vill förändra ert minne och öppna upp för nya möjligheter i livet. Jag är själv chockad över hur min utveckling har varit från lektion 1 tills nu och kommer absolut få nytta av detta i skolan. Stor fördel!!



Jag pluggar industriell ekonomi, 21 år.

Tack Mattias för en väldigt bra kurs!
Post Reply