Hej!
Jag heter Johan, är snart 19 år och sitter på bussen påväg till Stockholm där jag imorrn börjar min läkarutbildning på Karolinska.
Jag har precis gjort testet med ett fel, jag glömde Coulomb på sista.. (även att jag visste att det va det ifall nån frågat), för mig tog testet 16 minuter vilket jag också är imponerad över! Helt sjukt faktiskt, för helt ärligt så ägnade jag mer än timmen innan åt att rårepetera (bl.a. vissa helt bortglömda grejer) eftersom jag varit kass på att repetera. För mig gick det ändå men det hade varit smidigare att ha repeterat ordentligt innan och sluppit råplugget, för det får jag ta igen senare istället..
Innan jag började kursen hade jag läst båda böckerna och gjort en del övningar så jag visste vad det handlade om, jag hade redan innan ett helt okej minne och pga av detta så kände jag inte denna "enorma förbättring" som många gör. Men intensivträningen överlevdes och databasen gick bra. Jag känner att som ung och precis i början av utbildningen så kommer jag ha så sjukt mycket nytta av detta!! Det är nästan elakt vad fuskigt det är.. Nu satsar jag på att lära mig mina kommande klasskompisars namn fort som attan och att aldrig behöva anteckna (mer än att rita för skojs skull kanske) under hela utbildningen, det ska bli kul att se hur det går!
Det finns få saker jag kan rekommendera så mycket som det här, sjuukt bra!