Niklas journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
nickeland
Posts: 24
Joined: Fri 18 Dec 2015, 20:52

Re: Niklas journal

Post by nickeland »

51 figurkoder snitt 3.40 sek
nickeland
Posts: 24
Joined: Fri 18 Dec 2015, 20:52

Re: Niklas journal

Post by nickeland »

51 figurkoder snitt 3.35 sek
nickeland
Posts: 24
Joined: Fri 18 Dec 2015, 20:52

Re: Niklas journal

Post by nickeland »

51 figurkoder snitt 4.41 sek

Hade inte samma förutsättningar idag som jag brukar. Tidigare har jag varit helt ensam i total tystnad, men idag gjorde jag detta med diverse störningsmoment. Folk ställde frågor, musik etc...
wyzec
Posts: 235
Joined: Tue 04 Jan 2011, 23:18
Location: Linköping

Re: Niklas journal

Post by wyzec »

Hej Niklas,

själv inte kört denna app men förstår nu vad dina upplagda resultat avser. Jag tror du kan figurkoderna på mer eller mindre reflex - mitt tips för starkt förbättrade resultat är att köra MM alternativt MM online. Om du fortfarande bara vill bli snabbare på figurkoderna, inget fel med det, så kan du använda något av dessa UTAN att memorera och återkalla. Avbryt bara efter detta moment för att inte spara resultat (MM online sparar dock alltid - går att köra hjälpligt utan att logga in). Sätt tiden på 3 sekunder och sträva neråt. Det är när hjärnan ges begränsat med tid som de verkliga resultaten kommer!

https://www.pmemory.com/tests

/Henrik
nickeland
Posts: 24
Joined: Fri 18 Dec 2015, 20:52

Re: Niklas journal

Post by nickeland »

52 figurkoder snitt 3.36 sek. (efter 5 dagars uppehåll)

Fått tillbaka resultat av senast lästa 2 kurserna nu och båda resulterade i betyg 5. Första gången som jag använt mig av minnesteknikerna för att tentaplugga och det har uppenbarligen fungerat väl, då mitt tidigare snitt har varit ungefär 4.

Har inte gått vidare från lektion 13 ännu, men jag repeterar samtliga 125 bilder med jämna mellanrum. Har skapat ytterligare ca 100 bilder där jag fäst information i en logistikkurs jag läser, och det sitter klockrent.


Tack för ditt meddelande, Henrik!

Jag har provat MM på min mac en gång, onlineversionen. Problemet var att ungefär varannan bild visade sig inte, och vissa hoppade fram efter en stund. Helskumt. Målet med figurkodsträningen var som du nämnde att få dem att sitta på reflex, och jag börjar bli ganska nöjd med resultatet då de flesta koderna sitter bra.

Mkt bra tips med att begränsa tiden så att hjärnan tvingas bli bättre.
wyzec
Posts: 235
Joined: Tue 04 Jan 2011, 23:18
Location: Linköping

Re: Niklas journal

Post by wyzec »

Hej igen Niklas,

Har blivit lite van vid MM online och på Android brukat den bara krascha i början typ var 4:e gång - buggrapporterat men inte händer. Om du har tillgång till dator, även Mac, rekommenderar jag PC-versionen istället. Man kör ett program som heter PlayOnMac i grunden så funkar allt - till och med bättre än på Windows 7 som har en fontbugg. Länkar fungerar dåligt på forumet, gå till studentforum/studentforum och läs mer i tråden 'MM verkar sakna slumpgenerator - kasst!!!' där jag svarat hur man gör.

 /Henrik
Post Reply