Lektion 24 avklarad! 29/30 på ca 20 minuter

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
Dynamies
Posts: 4
Joined: Fri 26 Nov 2010, 11:52

Lektion 24 avklarad! 29/30 på ca 20 minuter

Post by Dynamies »

Helt enkelt en kurs värd all tid jag har hitintills spenderat här!

De första 12 lektionerna, har jag blandade meningar om inom mig själv. Jag tyckte de var svåra och fick kämpa mycket, men det var verkligen mödan värt! För när kursdelen "min första databas" påbörjades så kom ljuset i tunnlen fram, och jag förstod varför jag kämpat mig igen den första delen. Att verkligen, på riktigt, kunna memorera såhär mycket information, som är tillsynes omöjlig att hålla i huvudet, är en fantastisk känsla, och det har verkligen höjt min självkänsla.

Att ta denna kursen är för mig väl investerade pengar och tid, för resten av mitt liv!

Jag har tidigare läst om memoreringstekniker från diverse olika böcker, och det har varit lite svårt att förstå sig på. Med denna levande support och feedback jag har fått här, samt att GMS i sig ÄR ett mycket enkelt system, så har jag slagit alla mina förväntningar jag hade om kursen.
För när jag skrev in kontonumret var jag inte säker på om jag skulle bli blåst eller inte...


På provet hade jag ett fel, och det var ang Slaget vid Nikopolis. Årtalet tycker jag är svårt där, för det kan även tolkas som 1359 tycker jag. Eftersom jag har fel :P
Allt annat var strålande, som vädret efter Tjernobyl olyckan!
Post Reply