Davids minnesdagbok

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

5 minute words med musik
1a försöket 20/63
2a försöket 23/57 stressade mig igenom denna omgång då jag ska iväg, trots detta fick jag 23 även fast jag tog upp mobilen ibland för att inte missa när skjutsen är här. Man blir faktiskt bättre och bättre! KUL! :mrgreen:
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

5 minute words med musik
1a försöket 27/72 riktigt tufft att köra med rapmusik, får upp bilder från låten i huvudet som stör koncentrationen väldigt mycket
2a försöket 25/64
3e försöket 24/56 väldigt ansträngande att hålla fokus och därav sämre resultat, men idag blev det en bra session. Gick igenom nästa alla IAM ciceros
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

5 minute words med musik
1a försöket 17/55
2a försöket 17/59

börjat lyssna på svenska rap samtidigt, väldigt svårt att hålla fokus
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

5 minute words med musik
1a försöket 28/66 fortsatt lyssna på svenska rap/rnb, gick bättre idag

5 minute names and faces
1a försöket 3 poäng riktigt svårt men tror att det kommer gå betydligt enklare efter några försök
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

5 minute words med musik
1a försöket 12/50

5 minute names and faces
1a försöket 2 poäng

gick sådär idag
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

5 minute words med pratradio/musik
1a försöket 19/43
gick bättre än jag trodde det skulle gå, trots att jag såg bilderna klart en väldigt kort stund kom jag ihåg dem. Svårt när folk pratar, ex fick jag upp en raket i min föreställningsförmåga när jag skulle se en hök pga att de sa ordet "raket" på radion.
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

Trots att jag inte alltid finner tid till att träna IAM använder jag mig av GMS i studierna varje dag, i nuläget måste jag lära mig och känna efter hur ofta jag behöver återkalla för att informationen ska sitta kvar.
5 minute words med musik
1a försöket 25/68
2a försöket 29/77
3e försöket 15/67 körde pratradio och det var sporten, hcokeymatch med mycket variation i tonläge på kommentatorn samt höra publiken gorma när det hände något spännande var extremt svårt att ignorera

Ska köra namn lite senare idag
Hemsidan verkar vara nere men ska ändå sova nu så
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

5 minute names and faces
1a försöket 2 poäng vet att jag kan bättre men landade på nacken på träningen så är lite utzoomad och trött
VictorBull
Posts: 402
Joined: Fri 16 Sep 2016, 15:57

Re: Davids minnesdagbok

Post by VictorBull »

Hej David,

Det låter som att du drabbats av en hjärnskakning.
Kom ihåg att hjärnskakningar är ett av mitt specialfält inom yrket när jag jobbar om fysioterapeut, samt som föreläsare.
Hör av dig om du behöver hjälp och vägledning.

Just nu ligger jag hemma med en förkylning och inväntar på att bli testat för Covid19 innan jag får lov att gå till jobbet igen.
Så jag är mer tillgänglig kommande två dagarna förmodligen...

Krya på dig!
Mvh Victor
davve98h
Posts: 187
Joined: Sat 02 Nov 2019, 22:00

Re: Davids minnesdagbok

Post by davve98h »

Tjena Victor,

Har faktiskt inte tänkt på att det kan vara en liten hjärnskakning iom när jag föll så knakade det i nackenområdet och inget slag mot huvudet, madrassen var mjuk så nacken och huvudet sjönk som ihop. Dock har jag varit ovanligt trött idag, gäspat kontant på tider jag vanligtvis brukar vara pigg vilket kan vara ett tecken på en mindre hjärnskakning. Körde dock väldigt hårt igår och har mycket träningsvärk så kan också vara därför jag är så trött...
Jag har även fått höra att jag ser trött ut idag vilket aldrig brukar ske. Ska köra lite lugnare imorrn på träningen.

Hoppas du också mår bättre snart Victor!

5 minute names and faces
1a försöket 3 poäng
Post Reply