Gjorde lektion 18 igår! Ca 1 h.
Det var kul att memorera japanska ord och tecken! Dock så betyder ju "hito" person och inte "elev" som jag trodde att jag kom ihåg haha.
Det känns som att jag kommer att använda gms till att lära mig ett nytt språk senare. För det var väldigt smidigt. Om jag lyckad fullfölja kursen såklart men det är klart att jag kommer!
MM gick sådär.
26/80. 6 sek.
Jag har sagt att jag skulle behöva gå igenom mina cicero-bilder. Det har dock inte blivit av än. Ska försöka göra det idag i alla fall! Måste ju ändå utöka mitt system snart om jag ska fortsätta med MM. Har ju "bara" ca 120 cicero-bilder.
Ska försöka göra lektion 19 idag! Excited!
Snart har jag gjort en lektion om dagen i en veckas tid! Känns bra och jag har definitivt blivit bättre generellt sen förra tisdagen
Keep up the good work!
Hans journal
Re: Hans journal
Nu är det slut på det hårda arbetet, vilket tillåter mig att ta upp lektionerna igen. Yay ^^
Repeterade lektion 18 nyss. Alltid lika kul att lära sig japanska tecken och ord! Lektionen tog ganska precis 1h plus att den gick förvånansvärt bra! Ska nöta ikapp med MM senare. Figurkoderna kändes sådär när jag gick igenom dem imorse. Med övning så ska de nog sitta snart!
Btw, någon som känner att visualiseringsförmågan försämras efter en fylla?
Jag upplever att det är så. Ska bl.a. Därför sluta dricka!! Ibland måste man offra saker för att komma vidare med livet.
Repeterade lektion 18 nyss. Alltid lika kul att lära sig japanska tecken och ord! Lektionen tog ganska precis 1h plus att den gick förvånansvärt bra! Ska nöta ikapp med MM senare. Figurkoderna kändes sådär när jag gick igenom dem imorse. Med övning så ska de nog sitta snart!
Btw, någon som känner att visualiseringsförmågan försämras efter en fylla?
Jag upplever att det är så. Ska bl.a. Därför sluta dricka!! Ibland måste man offra saker för att komma vidare med livet.