Kursbonusar

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
UriBentMe
Posts: 16
Joined: Tue 02 Mar 2010, 12:31

Kursbonusar

Post by UriBentMe »

The moment is here...jag har nått lektion 23, testet väntar, och jag tänkte därför dela med mig några positiva tankar om kursen.

För mig har den inte bara varit en minneskurs hittills, utan också ett roligt sätt att arbeta med hjärnan och få inblick i hur den jobbar. Ibland fattar den inte vad den ska göra förrän man pushat den ett tag, då ger den med sig. Man måste visa den vem som är boss har jag märkt! :D Också kul att se hela processen med min egen motivation som så tydligt faller och stiger beroende på vad övningarna innehåller...
Och så har jag märkt att den informationen som jag blivit tvungen att memorera i övningarna helt plötsligt blir mycket intressantare att lära sig mer om. Så egentligen borde det vara första grejen man gör när man ska ge sig på ett nytt ämne! Tror aldrig fått för mig att läsa lite om slaget vid Kosovo Polje på wikipedia om jag inte hade memorerat den där kostymen innan. Men när bilden redan satt där så är den helt plötsligt personlig, och kändes lite mer intressant.
Så har jag fått lov att slå upp diverse ord för att ens få upp bilder jag kan använda som associationer. För att inte tala om figurkoderna. Typ elgeneratorer och olika instrument, och hur ser egentligen en cyanfärgad diodlampa ut? Fasen vad allmänbildad man blir.

När jag berättar för folk att jag går en minneskurs och de ser ut att tänka lite sådär "stackars dig", så vill jag få dem att förstå att den är mycket mer än bara det! Men jag har inte lyckats så bra med det hittills haha.
Post Reply