24 lektioner, testad och klar på 16 minuter med 3 fel

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
Minder
Posts: 4
Joined: Sun 10 Jul 2011, 13:53

24 lektioner, testad och klar på 16 minuter med 3 fel

Post by Minder »

Anledningarna att gå denna kursen är många, och uppenbara. Det kan vara en av de bästa investeringarna du kan göra i dig själv. Det är dessvärre ingen dans på rosor. Det krävs tid, ansträngning, fokus, och på gränsen till uppoffringar för att kämpa sig igenom lektionerna. Allt slit är värt mödan då man inser sinnets kraft och den mänskliga hjärnans egentliga potential. Vägen till ett riktigt superminne går via just träning, och man ska inte tro att man direkt blir bättre på att minnas olika saker så som man mindes dem förut. Man lär sig fokusera på själva memoreringen, och lär sig gradvis memorera olika typer av information.

Nu har jag genomfört 24 lektioner, och har gjort testet. Det tog ca. 16 minuter, och jag landade på 3 fel som berodde på:
Fel 1. Jag skrev informationen från fel nummer.
Fel 2. Glömde i all stress att skriva ner en del av informationen.
Fel 3. Återkallade informationen i gärnan felaktigt.

Det känns bra, för dessa fel var problem med noggranhet och all information fanns egentligen i huvudet. Nu ser jag mycket framemot de kommande kursmodulerna för att gå vidare med egna minnesprojekt.

Denna kurs rekommenderar jag varmt för alla som är genuint nyfikna hur minnet fungerar och vill lära sig hur man kan effektivisera lärandet och lagra ofantliga mängder information i hjärnan. Det enda som krävs är koncentration...

// Filip (23 år, studerande)
Post Reply