Angående utvecklingen

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
Rewolfnus
Posts: 2
Joined: Thu 17 May 2012, 14:51

Angående utvecklingen

Post by Rewolfnus »

Tjena alla minnesstudenter=).

Jag har nyss börjat min resa och känner mig enbart positiv måste jag säga till hela upplägget och lektionerna som görs. Det ända som jag tycker är lite jobbigt är att jag inte vet om jag utvecklas... jag tycker att lektionerna är ganska svåra och man måste verkligen koncentrera sig för att slutföra dem. Just själva visualiseringen är verkligen en utmaning för mig då jag har svårt att få upp bilder. Vad har ni för erfarenheter? när började ni känna att ni utvecklats en del efter vilken lektion? Jag är på lektion 4.

Mvh/Anton
Florian
Posts: 179
Joined: Sat 20 Mar 2010, 23:38
Location: Floda, Lerum

Re: Angående utvecklingen

Post by Florian »

Jaha, verkar inte vara så många som tittar in här. Men, så att du inte ska behöva vänta ännu längre på ett svar, så kan jag ge dig ett halvdant redan nu, så får några andra fylla i sedan. ;)

Jag tycker att man kan se en utveckling på resultatet redan efter en vecka, men det som jag tycker är viktigare, det är den där "memoreringskänslan" som smått kan börja komma efter 2-3 veckors regelbunden träning. Det blir lite lättare att visualisera, och det flyter i allmänhet på bättre. Sen tar det naturligtvis väldigt många fler veckor tills man känner sig riktigt trygg med det. :)
Rewolfnus
Posts: 2
Joined: Thu 17 May 2012, 14:51

Re: Angående utvecklingen

Post by Rewolfnus »

Låter strålande det=). Jag tänkte att det skulle dröja för ett svar men tydligen inte ;).

Vägen till riktigt mästarminne är nog tuff men är bara att kämpa på då=), speciellt om man ser en gradvis utveckling snabbt så blir det ju ännu mer motiverande! :)

Tack för svar!

Mvh/Anton.
Post Reply