Starta igen.

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
jakob
Posts: 4
Joined: Wed 12 Aug 2009, 21:00

Starta igen.

Post by jakob »

Hej!

Började kursen i augusti/september men slutade efter lektion 4 då jag märkte att jag inte kunde lägga ner den tid och energi kursen kräver och jag vill göra kursen på rätt sätt. Anledningen var att ett nytt jobb tog mycket tid. Det var mycket att lära och lägga på minnet och jag hade haft enorm nytta om jag redan hade bemästrat GMS-metoden till en viss grad i alla fall. Nu blev det för mycket med allt på en gång istället helt enkelt.

Nu känner jag att jag snart är redo för att sätta igång igen på allvar med kursen. Hur sätter jag igång på bästa sätt? Ska jag göra om de 4 första lektionerna helt, bara läsa igenom dem snabbt eller fortsätta på 5an direkt. Känner att jag kanske har glömt en hel del av det som gåtts igenom hittills.

/Jakob
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Starta igen.

Post by Mattias »

Hej Jakob!

Gör det som känns bäst, men mitt tips är att gå tillbaka och repetera figurkoderna från de första lektionerna och sedan fortsätta med lektion med 5. Ingen idé att börja om och börja om. Du kommer ändå att få ordentlig träning.

Lycka till!
/Mattias
Post Reply