Utvärdering Lektion 24

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
Thestar19
Posts: 67
Joined: Sun 24 Mar 2013, 18:30
Location: Stockholm

Utvärdering Lektion 24

Post by Thestar19 »

Namn: Alexander Kruger
Ålder 15 år..
Stad: Stockholm
Sysselsättning: Student/Sommarlov
Antal fel: 30
Tid för testet: 0
Orsak: Jag valde aktivt att inte återkalla informationen. Inser att det var dumt nu i efterhand men när jag gjorde lektionerna så var skolan fortfarande igång och då hade jag ingen lust att memorera gamla kungar. Troligtvis så kommer jag när jag är färdig med kursen memorera hela databasen igen men nu med återkallningen då mycket av informationen är intressant...
Att GMS fungerar behöver jag dock inte bevisa för mig själv då jag redan har memorerat pi (75 decimaler) och nästan hela periodiska systemet...

Bifogar 25 första decimalerna i pi som något slags prov. :)
3.14159265389793238462643

I början var det ett helvette, lektionerna var mycket hårda och efter en lektion så kände jag mig oftast helt slut. Ansträngningen som krävdes vid Nationella provet i Matte var inget mot vad det krävdes för en GMS lektion.
Efter ett tag blev det enklare, även om saker som memorering av 100 siffror var grymt jobbigt.

Instruktörerna är bra och hjälpsamma. Kanske saknas det ibland lite artighetsfraser som Hej och MVH men det är mer en personlig åsikt :P

Annars är kursen bra. Mycket av informationen är intressant, med undantag för kungarna, och definitivt minnesvärd.
Jag frågar mig dock verkligen varför inte svenska staten har gjort GMS till en del av den svenska skolan.

Tack Mattias för att du skrev boken och för att du har möjliggjort kursen. :)
if success != true
{
try()
}
Post Reply