Lite ostrukturerade tankar och frågor

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
cleppa
Posts: 31
Joined: Sun 27 Jan 2013, 12:12

Lite ostrukturerade tankar och frågor

Post by cleppa »

Hej Alla

Jag börjarde kursen i början av året men har av olika anledningar inte kommit längre än till lektion 14. är 46 år har 3 barn, skild jobbar mer än heltid osv osv...
Iallafall jag har gjort en ny plan. jag håller på att lära mig alla figurkoder 00-99 , veckodagarna, månaderna och alfabetet. jag har skapat en databas med ca 200 bllderr så jag kan köra MM och vill att de ska sitta innan jag kör igång med lektionerna igen då jag blivet väldigt störd i lektionerna när jag stakat mig på dem... Vettigt?

Sen har jag skapat en cicerokedja av min lokala Ica så jag har slutat med inköpslista och det funkar riktigt riktigt bra, vilket också ger motivation till att fortsätta.
Nu skulle jag vilja skapa en databas med lösenord behöver hålla reda på ca 45-50 st varav en del byts mellan varven. tips på ett smart sätt att bygga den "databasen" tas tacksamt emot.

Det jag sedan undrar är när man väl är färdig hur mycket måste man träna för att hålla förmåga igång? tänker mig att för namn och sådant, inköpslistor så blir det naturligt och kommer att funka men eftersom jag inte pluggar eller så utan kanske måste lära mig nya saker bara någon gång ibland räcker det för att hålla igång? eller liksom allt annat så måste man träna lite hela tiden?

ahh sa väl att jag var ostrukturerad... ett annat problem jag haft i nästan hela livet är att komma ihåg vilka böcker jag läst kommer ofta hem från bokaffären med en massa böcker bara för att tillslut konstatera att fan dom har jag redan läst.
Tips på struktur för att bygga en databas över böcker/bokserier och författare?
Anledningen att jag vill göra denna typ redan innan jag är färdig är att när jag ser att jag har nytta av det i verkligheten så hjälper det mig när jag ska prioritera min tid till att faktiskt fortsätta kursen...

Bockar o bugar

/ckeppa
Post Reply