Cicerometoden - Lektion 1

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
Sulray
Posts: 1
Joined: Sun 02 Feb 2014, 18:42

Cicerometoden - Lektion 1

Post by Sulray »

Hej alla minnesproffs.

Jag har fastnat på övning 3 i lektion 1 eftersom jag bor i en liten studentlägenhet utan kök och det finns inte så mycket saker i huset. Så jag undrar hur jag ska fixa det? Ska jag titta på episoden utav MTV Cribs eller en ikea katalog?
Image
Florian
Posts: 179
Joined: Sat 20 Mar 2010, 23:38
Location: Floda, Lerum

Re: Cicerometoden - Lektion 1

Post by Florian »

Självklart kan du göra det, men personligen tycker jag att jag lyckas bättre med miljöer jag varit i väldigt ofta. Hur ser det ut med barndomshemmet? Släktingars hem? Kompisars? Även om du inte varit i dessa på länge så tror jag nog att du kan komma ihåg en hel del detaljer. Skulle det vara dåligt med detaljer så kan man ju alltid använda fantasin till att fylla tomrummet. :)
robson
Posts: 26
Joined: Fri 27 Jan 2012, 17:12

Re: Cicerometoden - Lektion 1

Post by robson »

Här får du 10 gratis, eller egentligen fler om du går igenom lite unika modeller.

Bara att bestämma ordningen på dem. Medsols - uppifrån och ner, eller med undantag om du tex vet att du rör kopplingen med fötterna innan du tar i ratten. Så har jag gjort och det är logiskt för mig.

http://www.cars.com/go/photogalleries/index.jsp#
MENTAL TEKNIK
DAGLIG INSPIRATION - VISUALISERA MÅL
LOGGA UT VID PAUS - KLOCKAN
evuss
Posts: 7
Joined: Mon 03 Feb 2014, 14:54

Re: Cicerometoden - Lektion 1

Post by evuss »

Jag har samma problem.. Fick slut på rum och började med gick ett varv till men "krypandes", fungerar bra!

Varje hörn/vinkel/skarv är bra att sätta fast en bild på, tex en bild i varje hörn av rummet, elementets hörn och kylskåpshörnen. Kan vara något att testa! :)
Post Reply