Figurkoder, mc-ord, mm

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
Inspire
Posts: 21
Joined: Mon 30 Aug 2010, 23:55

Figurkoder, mc-ord, mm

Post by Inspire »

Figurkoder

Hur ser jag skillnad på en knatteMC om jag förstorar upp den? Är den bara en liten MC? Jag fattar inte, uppenbarligen så är inte MC mitt starkaste intresse.

Det som är konsekvent för mig är kanske inkonsekvent för någon annan och allt är inte så lätt att alltid uttrycka i ord. Men för mig är det en skillnad mellan 01 och 1, 02 och 2 osv. Så jag har bestämt mig för att ha separata figurkoder för enkelsiffrorna. Jag gjorde det enkelt för mig och tog de som jag lärt mig tidigare (och inte använt mig av så att de fallit i glömska) som är baserade på liknande ljud, barnsliga och roliga.
0 – troll
1 – spett
2 –tå
3 –fe
4 - myra
5 – rem
osv

Samtidigat har jag inte gillat att 01-09 inte börjar på M (respektive att 00 inte är ett dubbelm, det är ordnat genom att säga metmask (förmodligen också genom att trä upp masken på en fiskekrok också så att det blir tydligt), mumsmums är ett annat förslag) så jag har försökt komma på egna.
Och jag tycker att det är lite många MC och McDonaldsreferenser. Det känns som att det senare företaget har fått nog med reklam. Jag vill helst inte att det tar sig in bland mina figurkoder mer än 1/1000. Vad säger ni, kan vi hjälps åt att hitta bra ord med MCbokstäver i?
MindACademy loggan
McGywer Får man inte använda personer/karaktärer? Eller symboliserad av en universalkniv
McWhatevernamnen kommer ju från Skottland Kanske symboliserat av en kilt?
Linn
Posts: 52
Joined: Wed 02 Oct 2013, 15:21

Re: Figurkoder, mc-ord, mm

Post by Linn »

Kursen är som sagt utformad för att utvecklas på effektivast sätt och lära sig använda GMS på bästa sätt i praktiken. Vi visualiserar alla våra bilder olika och orden ger inspiration till att skapa egna bilder, men för att komma vidare och bli bättre behöver man lägga tiden på det som står i lektionerna. Du kan självklart byta ut någon figurkod här och där, men börjar du förändra andra grejer finns risken att du stöter på förhinder längre fram i kursen. Mitt tips är att lägga tiden på att fortsätta köra lektionerna, följa instruktionerna så gott du kan och göra övningarna som de står.

Om du skulle vilja kan jag boka ett telefonmöte med Mattias där du kan ta upp dina funderingar, så kan du få snabba svar direkt och så tar vi inte upp så mycket plats i forumet. ;)

/Linn, Mind Academy
Post Reply