Får inte till det

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
j_jocke
Posts: 3
Joined: Mon 15 Jun 2015, 11:59

Får inte till det

Post by j_jocke »

Hej,

Jag har precis börjat på lektion 4 övning 1 och ska först memorera 30 ord med kedjemetoden. Därefter ska jag översätta de första tre konsonanterna till siffror. Jag tycker att kedjemetoden är jättesvår och jag kommer inte ens ihåg orden, inte ens i närheten av alla. Skulle jag först nöta in alla orden och sedan dessutom översätta alla så skulle bara denna övningen ta ett par timmar.. Jag vet inte vad jag ska göra, om jag ska gå tillbaka till de förra övningarna och repetera dessa (men det ska man ju tydligen aldrig göra)? Känner mig faktiskt ganska uppgiven för detta..
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Får inte till det

Post by Mattias »

Hej Jocke!

Jag ska hjälpa dig, inga problem. Bäst är att göra det direkt i lektionsavdelningen ("Ställ en fråga") alt. per mail (mattias@mattiasribbing.se). Här på forumet hänger jag inte alltid med i svängarna och kan missa frågor.

För att kunna ge bästa möjliga hjälp behöver du beskriva mer exakt hur det går till när du försöker göra övningen. Hur du tänker, vad för bilder du väljer, vad som är svårt, lätt, vilka delar som tar tid, vad resultatet blir när du ska återkalla etc. Beskriv gärna konkret med orden i övningen som exempel. Då vet jag precis vad som behöver korrigeras så vi får upp dig på banan :) Utifrån det du beskrev här ska det inte vara några större problem.

Hörs snart!
/Mattias
Post Reply