Utvärdering Lektion 24

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
bjofor1
Posts: 2
Joined: Fri 15 May 2015, 20:52
Location: Halmstad

Utvärdering Lektion 24

Post by bjofor1 »

Björn Forsberg, Högstadielärare, 44
Antal fel: 5
Tid: 30 minuter

Utvärdering
Mycket bra instruktioner i lektionerna genom att de är mycket konkreta, tydliga och genomarbetade. Även Mattias böcker är till stor hjälp. Lektionerna är också uppmuntrande. En sak jag uppskattar är att man får reda på de ”krav” som gäller för att GMS ska bli användbar i praktiken.

Kommentarerna tycks komma precis när man behöver dem på något märkligt sätt. Jag har inte känt något större behov av att kommentera mina lektioner eftersom de flesta frågor blir besvarade i lektionsmaterialet.
Mycket bra att det är en stor variation på informationen i modulen, jag kan tillämpa GMS på fler sammanhang i vardagslivet och det blir intressantare att lära. Lektionstiden är väl avvägd enligt mig i alla lektioner.
Den hjälp man får är fantastisk dels i själva lektionsmaterialet och dels vid kommentarer som kommer snabbt och är uppmuntrande. Jag har känt mig både välkommen och uppmuntrad hela tiden trots att det är en ”self-paced” kurs.

Jag är mycket nöjd med kursen som helhet. Det man skulle kunna utveckla är betalningssättet och göra det möjligt med delbetalningar.

Sen är det fantastiskt att det äntligen finns en kurs som lär ut en metod som fungerar och där man får hjälp med träningen. Jag har länge sedan min egen högstadietid varit intresserad av minnestekniker och kom i början i kontakt med Tony Buzans mind-mapping och minnessystem (tex boken Motionsbok för minnet, 1985). Därefter har jag titta på andra system men en brist har alltid varit tydligheten i instruktionerna (GMS är extremt tydlig) och träningsupplägget som varit egenträning.
Mer viktigt kanske är att jag äntligen vågar lita på att all träning ger ett meningsfullt resultat. Detta genom att Mattias själv har genomfört utbildningen och han visar vägen dvs är en trovärdig förebild. Till det kommer också marknadsföring runt det hela som podcasts, inslag i tv m.m.

Jag tycker att MindAcademys hemsida är inspirerande och tydlig med vad man faktiskt lär sig.
Tack för en fantastisk kurs!
Björn Forsberg
Post Reply