Webbapp för att träna på figurkoder ute nu!

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Curium
Posts: 30
Joined: Sat 08 Dec 2012, 21:02

Re: Webbapp för att träna på figurkoder ute nu!

Post by Curium »

Jag har nog närmare halverat kodbasen under de senaste dagarna, nu är det mycket lättare att underhålla den! Även om en del fortfarande är kass kod som ställer till det, framförallt för att få till så att man kan få en sammanfattning vid stopp av träningen och slippa trycka på stopp innan man kan starta en ny omgång.

Jag har försökt gå igenom dina förslag igen, jag har rensat undan alla mallar till en enda mall för att få enhetligare vid inövning/träning av figurkoderna. Det var en av alla saker som låg på "senare"-listan, tur det finns användare som kan få en prioritera rätt! Ser mycket bättre ut nu tycker jag!

Jag förstod dock inte riktigt hur du menar med dropdown-menyn? Menar du att första och sista automatiskt ska vara markerade?

Instruktioner borde jag absolut skriva dit på exempelvis "Om sidan", eller startsidan kanske.

Observant att se .org och inte .com! Jag har utgått från en mall som det stod .org i :)

Appen är väldigt ny och har väl precis börjat bli användbar så det är därför inget samarbete finns (än?). Dessutom gör jag det helt och hållet på min fritid (som snart försvinner när terminen börjar igen, ska läsa 150 %). Kanske dags att maila Mattias snart och visa upp appen :)

För att sammanfatta nuläget lite:
- Appen verkar fungera bra i olika webbläsare och åtminstone min mobil.
- figurkoder.se är beställd och kommer digereras vidare till appen.
- Kort instruktion behöver skrivas och publiceras på framsidan (någon får gärna hjälpa till)
- Även om man trycker på "Stopp" mitt i en träningsomgång ska sammanfattningen visas
- Appen börjar mogna för att snart låta Mattias ta en titt på den

Har du något att tillägga? Jag tar lite semester nu så arbetet med appen kommer ligga lite i stiltje men jag kommer fortsätta på den under sensommaren och hösten när jag har tid så fortsätt komma med feedback!
Curium
Posts: 30
Joined: Sat 08 Dec 2012, 21:02

Re: Webbapp för att träna på figurkoder ute nu!

Post by Curium »

figurkoder.se fungerar nu!
Post Reply