Utvärdering av lektion 24

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
BjornP
Posts: 1
Joined: Wed 25 Dec 2013, 22:23

Utvärdering av lektion 24

Post by BjornP »

Mitt namn är Björn och jag är en Byggingenjörsstudent i slutskedet av min utbildning. Jag hade läst båda böckerna av Mattias Ribbing och kände att jag behövde en motivationskälla för att kunna börja använda och träna dessa kunskaper, därav GMS-metoden. Jag kände att det stundom var ganska tungt att göra både mina studier och lektionerna i GMS, vilket medförde att jag hade vissa uppehåll. Det uppkom en period där uppehållet varade i ca ett halvår och därmed tog det emot att sätta igång igen, då jag visste att jag var tvungen att repetera en hel del.

Tyvärr har jag inte haft stor användning av GMS i min utbildning eftersom jag hade mest matematiska ämnen större delen av tiden (kan dock komma ihåg från en lektion att läraren rekommenderade ett datorprogram som heter Geogebra och att han föreläste om användande av primtal, då jag försökte använda mig av tips från Vägen till maxade betyg).

Det jag saknar mest med denna utbildningen är memoreringen av matematiska formler i ett tidigare stadie, då detta hade kunnat användas parallellt med min utbildning.

Överlag är jag mycket nöjd med denna utbildningen och kan varmt rekommendera den för alla personer som gillar att lära sig saker och ting.

Mitt resultat på lektion 24 blev tyvärr 6 fel, jag vill inte skylla ifrån mig på något men hade jag varit piggare hade jag kanske inte gjort 3 fel som var slarvfel.

Det jag ser fram emot mest just nu är språkkurserna, detta eftersom jag har ett stort språkintresse och vill verkligen få lite fart på det.

// Björn, 25 år
Post Reply