Lindas journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
Linda
Posts: 1
Joined: Sat 02 Apr 2016, 18:42

Lindas journal

Post by Linda »

Då har jag med kommit igång.
De två första lektionerna gillar jag mycket. Det här kommer att bli riktigt roligt.

En sak, jag upplever att när jag skall komma ihåg, efter att jag använt mig av någon av metoderna, så går det för snabbt. Jag hinner inte med själv. När jag tex använder mig av Cicerometoden och ser min dörr i huvudet och skall minnas bilden på dörren så är det som att jag hoppar över att se bilden, tex datorn jag vet att det är en dator men hinner inte få upp bilden i huvudet, jag är redan på jag är redan framme vid nästa stödjebild och sedan tredje. Tanken är snabbare än bilderna, jag ser stödjebilderna men hinner inte se de jag programmerat. Jag har i och för sig klarat alla tester på första eller andra försöket men är rädd att det är fel. Jag tänker att jag kanske borde stanna upp och verkligen hinna se bilderna.

En fundering är om detta kan ha att göra med att jag har sk hjärntrötthet. Min hjärna är allmänt långsammare nu mot normalt. Det är bla det jag hoppas kunna öva upp med hjälp av den här kursen.
Post Reply