Mucken

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
mucken
Posts: 114
Joined: Fri 16 Dec 2011, 16:53
Location: Göteborg

Re: Mucken

Post by mucken »

Körde 5 omgångar med MM nu på kvällen. Drog ner antalet från 140 för att ser hur det skulle gå men behåll tiden på 2 sekunder. De flesta missarna berodde på att jag inte fick fram figurkoden för talet tillräckligt fort och att jag hamnade i ofas. Men tycker att memoreringen av talen går bättre om jag inte flyttar blicken från skärmen. Bättre flyt utan att hela tiden flytta blicken samt att det blir mindre ofas för att jag känner att jag har mer tid på mig. Kändes i vissa fall som om att de två sekundrarna faktiskt var tre.
  1. 32/50, 64% rätt (78% med de i ofas medräknat)
  2. 43/50, 86% rätt (88% med de i ofas medräknat)
  3. 52/60, 87% rätt (92% med de i ofas medräknat)
  4. 87/100, 87% rätt
  5. 13/20, 65% rätt


I den sista omgången fastnade jag på att försöka hitta figurkoder för länge. Fram till den elfte var allt rätt men på de sista tio blev det bara tre rätt för att jag inte hittade figurkoderna och därför hamnade i sådan ofas att det inte gick att veta var jag skulle memorera efterföljande tal. Annars helt ok ikväll även om jag skulle vilja ha alla rätt.
mucken
Posts: 114
Joined: Fri 16 Dec 2011, 16:53
Location: Göteborg

Re: Mucken

Post by mucken »

Lektion 35

Denna lektionen innehöll inte så mycket vad gäller övningar så det gick fort att ta mig igenom denna lektion. Ska definitivt använda mig av detta när det är dags för språkinlärning. Först har jag hur som helst tänkt mig att memorera in några tusen ord så att jag bygger upp ett schysst ordförråd i och för sig. Men det skjuter jag fram något. Nu ser jag istället fram emot textmemorering, vilket jag kan ha nytta av i jobbet.

Körde två omgångar MM nu på morgonen med dåligt fokus vilket definitivt syns på resultaten:
  1. 67/150, 45% korrekt återkallade
  2. 28/130, 22% korrekt återkallade (59% med de i ofas medräknade)
Post Reply