Pandaloos journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Pandaloo
Posts: 21
Joined: Fri 01 Jul 2016, 20:01

Re: Pandaloos journal

Post by Pandaloo »

Repetitioin av lektion 9

Tid:2h 20 min. Uppdelat på två tillfällen och inkl. all läsning om hur elektriskt minne fungerar. Jag gjorde klart den i lördags, 13 maj.

Lite på jobbet men lite hemma. Kände att jag inte riktigt fick ro till att memorera figurkoderna ordentligt. Men jag har tränat ett tag på dem i alla fall.


Dags för lektion 9! Snart är det dags att böraj med lektion 11 som inte längre är repetition! Hurra
Pandaloo
Posts: 21
Joined: Fri 01 Jul 2016, 20:01

Re: Pandaloos journal

Post by Pandaloo »

Repetition lektion 10
Tid: Oklart, men kanske 3h. Jag var extremt ofokuserad och lyssnade på mina kollegor runt omkring mig. Vädret var fint ute. och det var eftermiddag. Detta var min sämsta lektion i fokus. Det var redan mycket bättre på morgonen. Bokstäverna var väldigt lätta att komma ihåg dess figurkoder. Man fick ju en lite ledtråd med bokstaven.

Nu börjar nästa lektion då det inte längre är repetiotion! Tjoho!
Pandaloo
Posts: 21
Joined: Fri 01 Jul 2016, 20:01

Re: Pandaloos journal

Post by Pandaloo »

Lektion 11

Tid:2h 30 min

Nu är jag äntligen klar med första kursmodulen!
Denna lektion var svår att memorisera alla siffrorna. Jag fastnar på siffrorna från 60 och uppåt. Jag har svårt med fokuseringen idag. Det är för mycket distraktionsmoment. Mobilen, mina tankar. Att memorisera 100 ord som dessutom flera samma och liknande: 1:a försöket: 24 ord, andra försöket:70 ord och tredje försöket:91 ord. Jag hoppas på att sätta fler på första försöket nästa gång.
Post Reply