Utvärdering lektion 24

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
Simonadolfsson
Posts: 86
Joined: Thu 30 Jun 2016, 17:14

Utvärdering lektion 24

Post by Simonadolfsson »

Fyra fel vara en varav
1 där jag istället läste av infon på fel stödbild så tog fel helt
1 där jag glömde ett ord som var av vikt för infon
1 där jag läste av fel stödbild
1 där jag missade ett informationsmeddelande som var av vikt (missade alltså 1/6)

20 minuter totalt tog testet varav tiden för det mesta gick åt att skriva ner svaren.



Under tiden för kursen har jag varit anställd som centralvakt på en anstalt. Det kan jämföras med en flygledare på en flygplats (mycket saker som sker samtidigt) men såklart på en lägre nivå. I vanliga fall pluggar jag till jurist, så min sysselsättning är antingen "jurist" eller "juriststudent". Jag är 25 år.


Kort kan jag säga att jag önskar att jag köpt den där boken jag köpte under början av juni för 25kr i en second-handbutik flera år tidigare. Det måste närmast beskrivas som tur att jag gick och strosade runt på Myrorna och hittade en intressant bok om minnet där det fanns ett kapitel om att minnas namn. Efter att ha läst och gjort övningarna fram till skapandet av databaser och stödbildssystem bestämde jag mig för att verkligen göra "the-real-deal", alltså kursen. Som tur var så hade Mattias samtidigt en kampanj där man kunde gå två men betala för en. Jag övertalande en kompis till mig (som också studerar juridik) att läsa kursen med mig. Vad jag vet så har denne dock inte fullföljd och gått klart de 24 lektionerna som jag gjort. En sammanfattande bedömning av testet lyder så här: FENOMENALT! Aldrig tidigare kunde jag tänka mig att minnet kunde tränas så kraftigt, att memorerande av rätt tråkiga fakta (seriöst - vem i sina fulla sinnes bruk sitter och skrattar när man memorerar matteformler eller när man läser om statistik från 1977 i New York om vilka djur som bitit människor) är så lätt! Har använt teknikerna jag lärt mig ett otal gånger sedan jag började och min omgivning tror att jag är någon typ av geni. Kan varmt rekommendera kursen till alla. Ska bli intressant att se hur mina omgivning reagerar när jag har memorerat samtliga relevanta paragrafer i Jordabalken och andra lagar. :)

GMS-rock!!
Post Reply