Utvärdering efter lektion 24

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
Eldlilja
Posts: 56
Joined: Mon 08 Aug 2016, 15:46

Utvärdering efter lektion 24

Post by Eldlilja »

Min tid för testet var ca 27 minuter, och jag fick 2 fel. Ena felet var rent slarv (tänkte rätt siffra men skrev fel :P ), det andra läste jag av fel stödbild (läste av 4.5.3 istf 4.6.3, räknade helt enkelt fel när jag bläddrade fram).

Jag är 19 år, för tillfället jobbar jag som vikarie men kommer studera till läkare kommande vår! Anledningen till att jag sökte mig till kursen från början var att jag ville lära mig använda mitt minne effektivt, så att jag (när jag börjar plugga) kan spendera lite mer tid åt egna intressen och lite mindre till att rabbla proteiners namn och cellers funktion timmar ut och timmar in ;) . Helt enkelt kapa några timmar av studierna i veckan utan att för den sakens skull minnas saker sämre.

Första lektionen jag genomförde gjorde jag någon gång i augusti, så det var ca 2 månader sedan. De första 12 lektionerna tyckte jag var väldigt svåra att få gjorda - inte att de var komplicerade att göra, utan att det var så mycket nytt att jag blev rätt trött under lektionen och därför drog mig för att göra dem. Därför lyckades jag inte göra så många lektioner i veckan. Dessutom tog de lång tid och det var en ständig frustration för mig att komma under 2 h. Men, jag märkte hela tiden framsteg och hur mitt huvud anpassade sig efter sättet att tänka, min utveckling fick raketfart och bromsades endast av hur många (eller snarare få) lektioner jag förmådde mig själv att genomföra varje vecka!

Sedan kom lektion 13 och och efterföljande lektioner... Ljuva tider :D ! När lektionerna inte bara bestod av övningar för att sätta grunderna, utan man började lära sig något konkret och sätta sina hittills nyvunna kunskaper på prov, då blev det riktigt roligt! Lektionstiden kapades rejält och de flesta av lektionerna 13-24 har jag genomfört på ca 1 h, och jag gör lätt en lektion om dagen förutsatt att jag har tid. Och nu när jag dessutom vant mig mer vid tankesättet har jag blivit långt ifrån lika trött av lektionerna som tidigare! Om lektion 1-12 var lektioner som man bara tuffade igenom och kämpade med, blev lektion 13-24 genuint roliga och inspirerande. Samtidigt förstår man i varje lektion vilken fantastisk grund som skapats av de första 12 lektionerna, som möjliggör framstegen senare. Att sedan se det fantastiska resultatet av testet i lektion 24 ger bara mersmak för resten av kursen :D !

Kursen hörde jag först talas om via Ribbings bok "Vägen till maxade betyg", men då var jag mitt i sista året på gymnasiet och orkade helt enkelt inte ta tag i något nytt. Men så i slutet av sommaren efter studenten bestämde jag mig för att det minsann var dags, så då betalade jag och började! Och även om det varit tufft stundtals, och jag ibland tagit mig igenom mer mha vilja än något annat, har jag inte ångrat det en enda gång. Jag ser pengarna och energin jag lagt på den här kursen som en väl värd investering för framtiden, och skulle gärna rekommendera den till alla (framförallt de som ska studera, eller över huvud taget de som vill minnas saker på ett träffsäkert sätt). Grymt :D
Post Reply