min journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
olleraberg
Posts: 15
Joined: Mon 04 Aug 2014, 15:47

Re: min journal

Post by olleraberg »

tjaaa!

lektion 13!

finns inte så mycket att säga, visulisera allt vad man har :P
har börjat med MM master sen lektion 12 och minns nu att förra gången jag gjorde kursen va jag ute efter att ha alla rätt hela tiden och tappade intresset rätt hårt efter ett tag då jag sneade ur fullständigt. ska softa med det denna gång :lol: :lol:

ha det bra :)
olleraberg
Posts: 15
Joined: Mon 04 Aug 2014, 15:47

Re: min journal

Post by olleraberg »

OJ!! Lektion 13-18.
Har glömt å skriva.
Varit så nice å bli klar med varje lektion så har bara släpp allt.
Hmm så hur går det då, i mm master känns dådet som självförtroendet får en smocka varje gång, va lite nöjd med 17/20
20/30 men sen sprang det iväg och jag har bara haft 17(20) av 40/50/60/70/80 osv men står ju också klart å tydligt att antalet rätt inte spelar någon roll. Men nånstans här har det blivit lite mycket utöver lektionerna, repetera som jag lagt rät5 mycket fokus på, har haft en del fel på årtal och telefon nummer, har inte riktigt lyckats minnas vilken info det är utan bara präntat ner den rakt av. Ang figurisarna så minns jag inte alla i reflex, men det är riktig5 nice när man gör det och lyckas bränna av en schysst koppling utan å blinka.
När jag memorerat 3siffriga tal så har det blivit knas med återkallningen för jag kan inte konsonanter så bra, tar tid så det är en del jag behöver lära mig utöver memorerings tekniker.
Bygga egen databas är rätt kul, men jag går ut lite för hårt i början på varje vecka, kör fort mån/tis och Tors/fre men blir trött i fokusen för jag kört för mkt mån/tis.
Märker också att jag strävar lite omedvetet efter att allt ska bli prefekt och det är bara jobbigt å suger för koncentrationen. Fick ett bra tips om mikro reps, reppa 10-20 kopplingar pt gången för jag pallar inte repetera en hel lektion plus att det blir långtråkigt :p ha det bra alla
olleraberg
Posts: 15
Joined: Mon 04 Aug 2014, 15:47

Re: min journal

Post by olleraberg »

Lkt 19-21
Övar på i mm master och gör inte så mång mer rätt men märkar av att fokusen i övrigt har blivit mer vässad :)
Mm master känns numera som att springa milen men bara å köra sig igenom....
Har lagt lite fokus på repetions tekniker. Har inte så mkt mer att babbla om, kör på och det känns bra :)
olleraberg
Posts: 15
Joined: Mon 04 Aug 2014, 15:47

Re: min journal

Post by olleraberg »

Lkt 22

Har försökt öva på repetitations teknikerna mycket och blandar lätt ihop dem men det börjar lossna.
Ser klarare och är lite snabbare när man ska återkalla och visualisera tresiffriga figurkoder.

Gick från mina standard 25 rätt i mm master till 45/110 firade inombords rejält :D
Är klar med första databasen nu och ska fortsätta öva på de 3 repetitations teknikerna.
Seeee ya
Post Reply