Moonwalking with Christoffer

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
VictorBull
Posts: 402
Joined: Fri 16 Sep 2016, 15:57

Re: Moonwalking with Christoffer

Post by VictorBull »

SM är en helt öppen tävling, oavsett om man är nybörjare eller elit, så inga kval krävs :-)

Jag började först öva med kortleken, det är den enklaste grenen att förstå. Har du kört kortlekslektionerna ännu? Annars kan jag varmt rekommendera dem.

Därefter tränar man på de olika grenarna på http://www.standard-memory.com/
Siffror och dylikt i de olika grenarna uppdateras varje dygn, så att det är nya siffror för var dag man går in och övar.

Hör gärna av dig om du vill komma igång :D Jag skriver löpande i min journal efterhand som jag tränar och slår nya rekord eller kommer på nya idéer till minnesträningen ;-)

//Victor
ChrisPierrou
Posts: 26
Joined: Sat 03 Dec 2016, 23:29
Location: Uppsala

Re: Moonwalking with Christoffer

Post by ChrisPierrou »

Tack för svar!

Det låter kul, ska definitivt kolla in det!

Till journal:

Gjorde 360 siffror / 2 sek med blandad musik. Valde att vila mina stödbilder 24 timmar och resultat blev bättre. Fick 40 som resultat med 200 siffror rätt och 160 misstag. Svårt att avgöra vad gjorde att det gick så dåligt men vissa stödbilder är ganska liknande t.ex kranar i handfat har jag två stycken på olika ställen som ser rätt lika ut. Får kanske byta plats på kranen för att inte missta dem för samma.

/Chris
VictorBull
Posts: 402
Joined: Fri 16 Sep 2016, 15:57

Re: Moonwalking with Christoffer

Post by VictorBull »

Det är sjukt bra resultat! Mycket bättre än vad jag klarar av på MM just nu :O

Grymt imponerad! Säg till om du vill börja kika mer och mer på tävlingsgrenarna så kan vi hjälpas åt :D
Trevlig helg
ChrisPierrou
Posts: 26
Joined: Sat 03 Dec 2016, 23:29
Location: Uppsala

Re: Moonwalking with Christoffer

Post by ChrisPierrou »

Tack så mycket, jag har testat skillnaden mellan att köra mindfulness och utan mindfulness och resultat blir mycket bättre när du har slappnat av innan.

Ökade till 380 siffror idag med standard 2 sek och klassisk musik med inblandad rockmusik. Fick 212 rätt och därmed 42 i resultat.

Det svåra är att hålla fokus och vissa siffror är vid återkallningen helt borta vilken kan tyda på en stund av missat fokus. Det är svårt när man bara får en chans utan möjlighet att gå tillbaka och se om siffran.

Ska fortsätta att nöta och varva varannan dag med MM och hela tiden öka siffror upp till 500 (slutmål) och varannan dag med kortlek.
VictorBull
Posts: 402
Joined: Fri 16 Sep 2016, 15:57

Re: Moonwalking with Christoffer

Post by VictorBull »

Helt otroliga resultat! Djupt imponerad :D

Helt rätt taktik. Jag har också kört varannan dag med siffror/kortlek. Blir mycket roligare att träna då :D
Kör hårt!
ChrisPierrou
Posts: 26
Joined: Sat 03 Dec 2016, 23:29
Location: Uppsala

Re: Moonwalking with Christoffer

Post by ChrisPierrou »

Har kört MM varannan dag och ökat successivt. Intressant situation idag när det kändes som att jag var disträ och att jag missade flera kopplingar så lyckades jag ändå göra mitt bästa resultat på 400 siffror med 2 sek och blandad pop-musik.

258 rätt!

Vet inte riktigt varför det gick så bra men kul ändå!

Ska fortsätta öka till 500 och se hur det går därefter, det är väldigt avslappnande på ett sätt då det tar ca 15 min att memorera och sedan ytterligare några minuter att fylla i siffrorna. Skön stund på dagen!
ChrisPierrou
Posts: 26
Joined: Sat 03 Dec 2016, 23:29
Location: Uppsala

Re: Moonwalking with Christoffer

Post by ChrisPierrou »

Varit ett avbrott på 3 dagar så tänkte ta igen där jag slutade.

400 siffror på 2 sekunder med mycket blandad musik alltifrån Marilyn Manson till pop låtar som går på radio.

Resultatet blev ett nytt rekord!!!

283 av 400 klarade jag (fick 56 som resultat). Bilderna var väldigt tydliga och det kändes lätt att avkoda de flesta. Några platser bland mina cicerobilder där jag nästan alltid missar. Kanske dags att göra om dom?

Nästa gång blir det på 420 och sedan 440 för att om några dagar hamna på 500.

Detta var ett roligt pass!
VictorBull
Posts: 402
Joined: Fri 16 Sep 2016, 15:57

Re: Moonwalking with Christoffer

Post by VictorBull »

Wow! Sjukt imponerande Christoffer!

Du har verkligen fallenhet för MM. När du säger 'siffror', menar du då att du kör på 200 tvåsiffriga tal (totalt 400 siffror)? Eller kör du på 400st tvåsiffriga tal? För i så fall är du uppe på totalt 800 siffror :D

Keep going!
ChrisPierrou
Posts: 26
Joined: Sat 03 Dec 2016, 23:29
Location: Uppsala

Re: Moonwalking with Christoffer

Post by ChrisPierrou »

Tack Viggo!!

Haha den tanken hade inte ens slagit mig men ja det är isåfall 800 siffror! :shock:
martin
Posts: 174
Joined: Wed 04 Jul 2012, 08:53

Re: Moonwalking with Christoffer

Post by martin »

Makalösa resultat!
Post Reply