Min journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
maal8885
Posts: 1
Joined: Mon 16 Oct 2017, 10:36

Min journal

Post by maal8885 »

Hej journalen!

Nu har jag precis avklarat lektion 2. Tyvärr har jag endast hunnit med två lektioner på en vecka, uppdelat i oändlighet då jag blivit avbruten av sjuka barn etc. Men jag har verkligen blodad tand för detta och blir väldigt peppad av alla andra som skriver.

Omdöme lektion 1:

Kedjemetoden: Denna metod tyckte jag var relativt enkel. Mycket lättare än ryska dockmetoden

Ryska dockmetoden: Svår, har jättesvårt att visulaisera att man zoomar in en del av stödbilden. Kanske pga av stress då jag vill att det ska gå snabbare än vad det gör och därför har jag svårt att fokusera.

Cicero- metoden: Helt fenomenal. Inte många fel med denna metod, det svåra är att hitta på stödbilder :).

Fria associationsmetoden: Alla rätt efter några försök men det gäller att vara fokuserad och cementera stödbilderna.

Alfanumersika koden: Bra, lätt att memorera när poletten väl hade fallit ned.

Omdöme lektion 2:

Ryska dockmetoden mördar mig! Ingen metod jag behärskar alls känner jag, hoppas det släpper. Cicero- metoden är bäst! Cicera metoden kopplat till figurkoderna funkade fenomenalt! Och känner att jag redan har fått en reflexmässig inlärning av figurkoderna.

Peppande läsning på slutet. Jag visulaiserar mig själv i "dräkt" på en scen med en bok i handen. Jag har precis, på ett ingående sätt, presenterat vad boken i min hand handlar om. En avancerad bok och som jag kunnat memorera från pärm till pärm. Jag får applåder. Jag är rak i ryggen och har ett fantastiskt självfortoende och en känsla att jag är oövervinnerlig :)!

Från och med lektion 3 ska jag försöka börja ta tid för varje delmoment och verkligen gå in för övningarna. Har blivit lite halvdant fram till nu pga av så många avbrott, sömnbrist och annat.

Övrig info: Kör på med min crossfit utmaning. En vecka avklarad och 5 to go. 3 pass/v kl 06.30 på morgonen, en mycket bra start på dagen! Försöker hänge mig till paleo-kosten. Förra veckan föll jag dit, åt choklad och annat onyttigt men denna vecka (och framöver) kör jag all in! Måste tänka på hur mycket rätt kost och träning adderar till mitt SUPERMINNE :).

Hej då!
Post Reply