Min journal

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

MM 230x2sek 57/230 - Ett resultat som jag ändå får vara nöjd med efter omständigheterna.

Nu ska jag gå på lektion 54 vilket inte lär bli så svårt och därefter ska jag repetera de 39 figurkoderna för kortlek som jag har än så länge. Jag tar det lite lugnt med minnesträningen just nu eftersom jag inte är på topp, men jag får ändå gjort en del :)
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

MM 240x2sek 68/240 - Flera gånger tappade jag fokus... Jag antar att det bara är mer träning som kan lösa detta problem.

Det blir Lektion 55 idag och ännu lite repetition av figurkoderna för kortlek. Om några dagar ska jag gå på de sista 13 figurkoderna :)
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Lektion 57 klar!

MM. 270x2sek 72/270 - Jag råkade gå fel håll vid återkallningen vilket gjorde att det blev en del fel. Jag ska gå igenom kortleken litegrann idag men jag orkar inte så jättemycket. Imorgon har jag dock bestämt att jag ska ge mig på de 13 sista figurkoderna. Det är mycket upp och ner för min del just nu :?
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Lektion 58 klar!

MM. 280x2sek 64/280 - Testade att köra utomhus idag, kände mig ganska sinnesslö och tappade fokus flera gånger.

Idag ska jag lära in de sista figurkoderna för kortlek.
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Lektion 59 klar!

MM. 290x2sek 58/290 - Väldigt trött idag.
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Klar med kursen! :D

MM. 300x2sek - 60/300

Jag är inte säker på att jag kommer fortsätta att skriva i journalen. Det får vi se helt enkelt ;)
Amfibie49
Posts: 6
Joined: Tue 26 Dec 2017, 02:10

Re: Min journal

Post by Amfibie49 »

Jag känner mig inspirerad av din journal. :D Jag köpte kursen i julas och testade då litet för att sedan genomföra den senare. Sätter igång nu och blir klar till jul. Jag har känt mig tveksam till att kunna tillägna mig en ny förmåga på några månader. Men du har bevisat att det funkar! Jag har fortfarande svårt att till fullo inse att jag kan uppnå en förmåga som jag skulle ha stor nytta av i mitt dagliga liv. Att med det goda minnets hjälp hålla reda på vad jag hör i en presentation och diskussion för att reagera på ett konstruktivt sätt. Jag vill också ha förmågan att snabbt lära mig och komma ihåg det jag kommer att läsa nu när jag är litet äldre. Historia och statsvetenskap är intressant, tycker jag. Eller att repetera de språk jag en gång lärde mig i skolan och även lära mig nya. Eller att repetera gymnasiematten och att anta den utmaning i att jag bara blev tveksamt godkänd i kemi vid studenttentan. Jag förstår kemi i stort men skulle vilja kunna på egen hand avgöra vilka föreningar som är mest sannolika i en blandning. Och jag vill även repetera fysiken igen. Elkunskap och sorter och storheter för energi.

Så om du fortsätter med någon uppdatering framöver skulle jag gärna vilja läsa om dina erfarenheter i ditt vardagliga liv där du fått nytta av din nya förmåga.
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Jag har bestämt mig för att fortsätta skriva i min journal. Jag kommer rapportera resultat från min träning men jag kommer också att skriva om erfarenheter jag får i takt med att jag använder GMS i min vardag.

1. MM. 100x4sek - 39/100 - Det kändes bra till en början men sen blev det sämre och nästan alla missade kopplingar kom mot slutet.

2. MM. 100x4sek - 40/100 - Jag gick fel håll vid återkallningen... Konstigt nog så varje gång jag gör det så är det just vid samma bilder som jag går fel.

3. MM. 100x4sek - 35/100 - Jag svävade iväg flera gånger och det gick till och med så långt att jag använde samma ciceros två gånger utan att tänka på det...

4. Tre ganska dåliga resultat som beror på att jag inte klarade av att hålla fokus hela vägen igenom. Jag känner mig ganska slut i huvudet vilket kan vara en anledning till detta. En annan anledning kan vara att jag är van vid det lite snabbare tempot, men vad det än beror på så ska jag se till att försöka förbättra mina resultat imorgon.

Jag har påbörjat ett nytt projekt nu när jag är klar med kursen. Jag ska ta mig igenom boken "Fatta Matte", en bok som Mattias har skrivit tillsammans med en man som heter Per Sundin där man lär sig att förstå matte med GMS. Jag kom ungefär halvvägs för ett tag sedan men sen upptäckte jag Mind Academy och jag bestämde mig då för att lägga boken åt sidan. Nu ska jag däremot ta upp den igen! Jag kommer börja om från 0 för att se till att jag inte missar något. Jag ska försöka uppdatera så mycket som möjligt även om det vissa dagar kanske inte finns så mycket att skriva om.

5. Jag har tagit mig 60 sidor in i boken nu. Det går ganska fort eftersom jag har gjort allt tidigare men jag känner att det räcker med Matte för idag :)

6. Jag ska ägna resten av dagen åt att öva figurkoderna för kortlek, jag har en del finslipande kvar som jag ska ta itu med idag.
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

1. MM. 100x4sek - 35/100 - Jag höll fokus genom hela men ändå blev det ett dåligt resultat tyvärr.

2. MM. 100x4sek - 40/100 - Jag vet inte varför men av någon anledning så försvinner jag i tankarna ungefär i mitten av sessionen.

3. MM. 100x4sek - 35/100

4. Jag förstår inte riktigt vad jag gör för fel, visst jag känner mig ganska trött men jag tycker ändå att jag borde nå lite bättre resultat iallafall... Jag antar att jag bara får hänga i så löser det sig tids nog!

5. Jag har kommit fram till kapitel 3 i boken nu och befinner mig på sida 96. När jag la boken åt sidan var jag uppe på ungefär sida 180 så det är en bit kvar. Trotts det känns det väldigt nyttigt att friska upp minnet för att förstå de svårare bitarna längre fram!

6. Jag körde ganska mycket med kortleken igår och jag ska försöka fortsätta på samma spår nu. Min plan är att köra siffror hela veckan ut och slänga in lite kortlek i den kommande veckan.
benjamin01
Posts: 79
Joined: Sun 15 Apr 2018, 17:25

Re: Min journal

Post by benjamin01 »

Jag körde MM med pratradio idag och resultatet blev bättre än förväntat. Tyvärr försvann mitt förr inlägg med resultaten så kommer inte ihåg riktigt vad jag fick :(
Post Reply