hejtlo0p´s journal :p

Här kan du föra en egen journal över minnesträningen och läsa andras.
Post Reply
hejtlo0p
Posts: 2
Joined: Sat 17 Nov 2012, 15:21

hejtlo0p´s journal :p

Post by hejtlo0p »

Så nu tänkte även jag öppna mig för förslag och tips genom min träning här på minnes academin :)
Jag är snart klar med 4 lektioner, började för 2 veckor sedan :) Träning gick bra första veckan, men har denna vecka haft mycket arbete och barnvaktsgöra.. Hoppas att jag ska kunna finna mer tid för träning nästkommande veckor.

Jag hoppas på att kunna bli klar Maj 2013 där jag kommer att gå ut på min 2 åriga mission för Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga. Jag hoppas att den här kursen kommer kunna hjälpa mig med språkinlärning (eftersom jag inte vet vilket land jag hamnar i, så är det lika bra att förbereda sig) och att komma ihåg namn, adresser och telefonnummer utan att behöva ha en massa anteckningsblock och paper (som man lätt kan tappa bort)

Jag kommer att som småningom lägga ut lite frågor och problem jag har angående kursen. Jag tar gladerligen emot förslag och svar :)

Övriga minnesprojekt kommer ägnas åt Mattematik (regler etc.), backer och troligtvis geografi :)

Önska mig lycka till så att jag klarar mig igenom denna kurs x)
johan.hyrefeldt
Posts: 69
Joined: Sat 22 Sep 2012, 12:11

Re: hejtlo0p´s journal :p

Post by johan.hyrefeldt »

Lycka till! Kom ihåg, den första kursmodulen är tyngst. Sen blir det lättare. Så kämpa på! :)
hejtlo0p
Posts: 2
Joined: Sat 17 Nov 2012, 15:21

Re: hejtlo0p´s journal :p

Post by hejtlo0p »

Tack så mycket Johan :) Ska lägga det på minnet ^^ Det är som gym, i början är det tugnt, man klarar inte många repetioner, men sen klarar man tyngre vikter och kan göra fler repetitioner ;)
Post Reply