Rickards journal
Re: Rickards journal
Slutförde lektion 3. Var en del kodningsövningar som var svåra. Konsonant och stavelse t.ex. Jag har svårt att göra lektionerna på tid. Kanske tar runt 3 timmar.
Övar vidare på lektion 4. Har många fel och börjar inse att det kanske inte är så farligt. Mängdträning nu så kanske det kommer sitta bättre och bättre sen.
Klar med lektion 4. Upptäcker hur svårt det är att koncentrera sig. Det kan vara en anledning till att lektionerna tar en aning längre tid för mig än vad de ska göra. Jag har svårt att hålla fullt fokus så länge. Har svårt att hålla fullt fokus i några sekunder. Märks tydligt när man ska nöta in en figurkod på 1-2 min. Många andra tankar som dyker upp då. Märks också när man memorerar ord på tid. Öva på tid verkar vara ett bra sätt att träna på.
Fortsatte på lektion 5. Känns lite läskigt att memorera mycket information. Men det sitter ganska bra ändå. Dock så missar jag många kopplingar i kedjemetoden och ryska-dockmetoden.
Gjorde klart lektion 5. Processen går ganska smidigt nu. Detta var första lektionen jag gjorde klart på tid. Däremot missar jag en del kopplingar. Men det kanske är okey. Figurkoderna känns lite motiga. Ska fortsätta köra med Android-appen.
Fortsatte på lektion 6 och började memorera landskap och städer. Stödbilderna sitter ganska bra. Städerna sitter inte alls. Blev ledsen och frustrerad för att jag inte mindes några städer. Känns som det är för mycket information. För mycket bilder. Jag orkar inte koncentrera mig. Får minnesblackouts hela tiden och börjar tänka på andra saker.
Fixerade landskap. Tog ca 20 min. Var tvungen att memorera 14 st som jag helt glömt bort.
Fixerade landskap. Tog kanske 10 min. Mindes många fler. Hade 3 fel. Och några osäkra men rättgissade.
Slutförde lektion 6. 15/50 på sifferåterkallning. Har svårt att skapa kopplingar fort så de sitter för så många siffror.
Slutförde lektion 6. 15/50 på sifferåterkallning. Har svårt att skapa kopplingar fort så de sitter för så många siffror.
Fortsatte med lektion 7. Kom på mig själv att titta på flera bilder samtidigt när jag kopplade. Måste försöka komma ihåg att alltid bara koppla två bilder.
Memorerade sekvens av ord i lektion 6. Fortfarande svårt för att visualisera fort. Många kopplingar blir suddiga och jag minns dem inte.